۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۰۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

جهاد اقتصادی، ایران اسلامی را به الگوی اقتصادی در جهان تبدیل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از جهاد اقتصادی به عنوان حلقه مفقوده اقتصاد کشور نام برد و افزود: اقتصاد به عنوان نبض توسعه و پیشرفت هر کشور نیازمند توجه بیشتر است و نامگذاری امسال سبب تقویت این فرآیند خواهد شد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع کارکنان این اداره کل با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهاد اقتصادی» گفت: فلسفه نامگذاری از سوی ایشان جهت ایجاد تحولی در نظام اداری کشور است، بنابراین با توجه به خدمت دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و پیگیری برنامه های پنج ساله به ویژه سند چشم انداز 20 ساله نظام، مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهاد اقتصادی نامیدند.

وی برنامه ریزی های درست اقتصادی، نظارت بر امور اقتصادی، ارزیابی برنامه های اقتصادی، جهاد در امر تولید، صرفه جویی و عدم اسراف در منابع، ایجاد اشتغال و واگذاری تسهیلات برابر اهداف نظام جمهوری اسلامی را از عواملی که باید در زوایای مختلف لحاظ شود، عنوان کرد.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مخاطب پیام نوروزی مقام معظم رهبری همه آحاد جامعه هستند، اظهار داشت: در سال گذشته همراهی مردم در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به عنوان جراحی بزرگ اقتصادی مهم ترین عامل در اجرای موفق این طرح بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان این که نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری تعیین استراتژی و جهت گیری کشور در آن سال است، ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر جامعه اسلامی با تدبیر و هوشیاری شرایط کشور را عالمانه رصد می کنند و به تناسب اقتضای آن زمان، مهم‌ترین جهت‌گیری‌های دستگاه‌های اجرایی را با نامگذاری آن سال مشخص می کنند.

وی با اشاره به حرکت های نامرئی و نامحسوس دشمن در جنگ نرم بیان داشت: دشمن در جنگ نرم با اجرای ترفندهای مختلف سعی در مسموم کردن فضای آرام جامعه دارد بنابراین در عرصه اقتصادی نیز در پی ایجاد شکاف و رخنه است که این امر تیزبینی همه آحاد جامعه را می طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، تحقق واقعی منویات مقام معظم رهبری در سال جدید را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: تحقق عملی شعار جهاد اقتصادی، ایران اسلامی را به الگوی اقتصادی در جهان تبدیل خواهد کرد.

وی از جهاد اقتصادی به عنوان حلقه مفقوده اقتصاد کشور نام برد و افزود: اقتصاد به عنوان نبض توسعه و پیشرفت هر کشور نیازمند توجه بیشتر است و نامگذاری امسال سبب تقویت این فرآیند خواهد شد.

حجت الاسلام یاری، تسریع در پیشرفت و آبادانی کشور، تقویت وحدت و همدلی، اقزایش اقتدار منطقه ای و بین المللی نظام اسلامی، تقویت فرهنگ اهل بیت(ع) و توسعه اقتصادی را از جمله مهم ترین دستاوردهای نامگذاری‌های سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این نامگذاری‌ها جمهوری اسلامی ایران را در رسیدن مقتدرانه به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور یاری خواهد داد.

وی با اشاره به تحریم های سی ساله نظام سلطه علیه ملت ایران گفت: چیزی که توانست جمهوری اسلامی ایران را علیرغم تحریم های مختلف در سه دهه اخیر در منطقه و دنیا مقتدر کند عبور از مرزهای اقتصادی بود که تنها با جهاد مردم و جوانان این کشور صورت گرفت./950/پ202/س
ارسال نظرات