۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۱۷۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

تحقق واقعی جهاد اقتصادی نیازمند بستر‌سازی فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، همت و تلاش مضاعف در عرصه اقتصادی شاخصه اصلی تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است، بیان داشت: جهاد واقعی زمانی به پیروزی ختم خواهد شد که مشارکت ملی نیز در کنار آن قرار گیرد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، امروز در نشستی با مدیران نشریات استانی در ساری با اشاره به این که تحقق واقعی جهاد اقتصادی نیازمند بستر سازی فرهنگی است، گفت: فرهنگ جهاد در عرصه های مختلف کشور به ویژه حوزه اقتصاد در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود.

وی، همت و تلاش مضاعف در عرصه اقتصادی شاخصه اصلی تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است، بیان داشت: جهاد واقعی زمانی به پیروزی ختم خواهد شد که مشارکت ملی نیز در کنار آن قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که جهاد در عرصه اقتصادی سبب شکوفایی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود، ادامه داد: برای عملیاتی شدن این شعار مهم امسال باید سازوکاری مشخص و مدون تبیین شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز سال جدید در حرم رضوی نقشه راه برای تحقق شعار امسال را برای آحاد جامعه اسلامی به ویژه کارگزاران نظام تبیین کردند، خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤلان نظام باید با افقی روشن برنامه های خود را بر اساس نقشه راه تدوین کنند.

وی با بیان این که دهه چهار انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دهه پیشرفت و عدالت و نامگذاری شده است، افزود: جهاد عملی در عرصه اقتصادی زمینه تحقق واقعی پیشرفت و عدالت را دهه چهارم انقلاب فراهم خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که جهاد اقتصادی خودکفایی کشورمان در حوزه های مختلف را موجب می شود، تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمنان نظام در تحریم های متعدد علیه کشور، جهاد در حوزه اقتصادی کشورمان را در برابر غرب بی نیاز خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و نقش رسانه ها در توسعه استان اشاره کرد و گفت: ذکر جهاد در پیام نوروزی مقام معظم رهبری، نیازمند عزم و همت همگانی تمامی افراد جامعه برای پیشبرد اهداف است.

وی با اشاره به این که عرصه رسانه، عرصه منفعت طلبی نیست و رسانه ای که در جامعه اسلامی ایران فعالیت می کند باید رسالت داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به جایگاه رفیع قلم در دین مبین اسلام گفت: هیچگاه نباید با این جایگاه که سرمنشأ الهی دارد، بازی کرد.

وی به برنامه های رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال جدید اشاره کرد و گفت: جشنواره های مطبوعات، نمایشگاه مطبوعات، تجلیل از خبرنگاران و پیشکسوتان رسانه آموزش و پژوهش و تورهای رسانه ای از جمله فعالیت های اداره کل در این عرصه خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی از اجرای طرح بانک اطلاعات خبرنگاران و فعالان رسانه ای در استان خبر داد و افزود: تشکیل این بانک مراحل پایانی خود را طی می کند و نقش مهمی در ساماندهی فعالیت ها خواهد داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات