۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۱۹۹

دانشنامه حضرت زهرا در پایگاه حوزه نت به روزرسانی شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دانش‌نامه این بانوی بزرگوار در پایگاه اینترنتی حوزه نت با 883 مطلب شامل، مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ و چکیده پایان‌نامه به‌روز رسانی شد.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اکبری، مدیر پایگاه حوزه نت، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، هدف از به روزرسانی این دانش‌نامه معنوی را تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: در دانش‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س) کلیه اطلاعات با طبقه بندی 883مطلب در قالب 50 نمایه شامل 19 نمایه اصلی و 31 نمایه فرعی جهت مشاهده و استفاده کاربران ارائه شده است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به نمایه‌های اصلی این دانش‌نامه بیان کرد: ولادت فاطمه(س)، حضرت فاطمه (س) در دوران رسالت، حضرت بعد از رحلت پدر، شهادت و دفن حضرت زهرا (س)، زیارت ام ابیها (س)، صفات آسمانی صدیقه­ کبری(س) و سیره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا (س) از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

وی احادیث و آموزه‌های گفتاری حضرت(س) و فاطمه زهرا (س) و زن را از نمایه‌های اصلی معرفی کرد و گفت: فاطمه (س) و فاطمیون، زنان راوی احادیث حضرت فاطمه (س)، حضرت(س) در آئینه قرآن واحادیث، حضرت فاطمه(س) از نگاه دیگران، از نمایه‌های خواندنی این دانشنامه است.

مدیر پایگاه حوزه نت خاطرنشان کرد: کوثر پیامبر(ص) در آئینه شعر و ادب، پرسش و پاسخ درباره حضرت زهرا (س)، کتاب، کتاب‌شناسی، مقاله شناسی و نرم‌افزارهای فاطمی همچنین پایان‌نامه‌های فاطمی، ویژه‌نامه‌های ام الائمه(س) در مجلات، از دیگر نمایه‌های اصلی دانش‌نامه حضرت زهرا(س) است.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به نمایه‌های فرعی اشاره کرد و افزود: ولادت فاطمه (س)، پدر و مادر فاطمه(س) ، نام‌ها و القاب فاطمه(س)،دوران کودکی و نوجوانی حضرت فاطمه (س)، ازدواج حضرت فاطمه (س)، فرزندان حضرت فاطمه (س)، فرازهایی از زندگانی صدیقه کبری (س)، فاطمه(س) مدافع ولایـت از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: فدک، خطبه فدکیه، فاطمه(س) و رفتار زنان در خانواده، فاطمه (س) و فعالیت اجتماعی زنان، تسبیح حضرت فاطمه(س)، پلکان ملکوت، مقام علمی و مصحف حضرت فاطمه(س)، فاطمه زهرا(س) الگوی کامل، از جمله دیگر نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.


وی به نمایه‌های فرعی دیگری از جمله کتاب شناسی حضرت زهرا (س)، معرفی نرم‌افزارهای فاطمی اشاره و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از این دانش‌نامه به پایگاه اینترنتی حوزه نت به نشانی 
http://www.hawzah.net مراجعه کنند./919/پ203/ع

ارسال نظرات