۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۲۰۰
29 اردیبهشت ماه در قم؛

سمینار فناوری های پردازش هوشمند متون اسلامی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین سمینار ملی فناوری های پردازش هوشمند متون اسلامی، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور 29 اردیبهشت ماه در قم برگزار خواهد شد.
نشست


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی جعفری هرندی دبیر برگزاری سمینار فناوری های پردازش هوشمند متون اسلامی، در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این سمینار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و پژوهشکده متن کاوی قرآن کریم برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سمینار علمی و پژوهشی به مدت یک روز و در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برپا می شود.

جعفری هرندی اظهار داشت: گفت: علاقمندان می توانند برای حضور در این سمینار تا تاریخ بیستم اردیبهشت با مراجعه با پایگاه اطلاع رسانی نورسافت به نشانی  www.noorsoft.org نام نویسی کنند.

دبیر برگزاری سمینار فناوری های هوشمند متون اسلامی خاطر نشان کرد: شناسایی فناوری های پایه در پردازش هوشمند متون، کاربردهای پردازش هوشمند متون، همچنین معرفی دستاوردهای پردازش هوشمند متون در علوم اسلامی و متن کاوی در زبان فارسی از جمله دیگر اهداف برپایی این سمینار یک روزه است.

وی یادآور شد: با بهره گیری از فناوری های نوین«داده کاوی» و ایجاد سامانه هوشمند «پردازش زبان طبیعی» ویژه زبان های عربی و فارسی، استخراج اطلاعات علوم اسلامی از دادگان متن دیجیتالی اسلامی کارآمدتر و تسریع شد.

شایان ذکر است، این سمینار از ساعت 8 تا 13 در محل ساختمان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی واقع در شهر مقدس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوی 4 برپا خواهد شد.

گفتنی است، علاقمندان می توانند برای کسب آگاهی بیشتر و همچنین نام نویسی در این سمینار افزون بر مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز نور(نورسافت)، با دبیرخانه این سمینار به شماره 2120447- 0251 تماس گیرند.

لینک نام نویسی این سمینار از اینجا قابل دسترسی است./919/پ203/ع

ارسال نظرات