۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۲۹۷
در جمع مدیران و نخبگان استان خراسان شمالی مطرح شد؛

توصیه های مهم آیت الله نوری همدانی به مسؤولان و دولتمردان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت و مسؤولان به رفع و حل مشکلات جامعه و مردم، گفت: مسؤولان باید به گونه ای رفتار کنند که مردم بتوانند هر لحظه که کاری داشته باشند آنها را ملاقات کنند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه یکشنبه در جمع مدیران، دانشگاهیان و نخبگان استان خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره) شهر بجنورد، توصیه های مهمی به مسؤولان و دولتمردان ارائه کرد.

وی با قدردانی از خدمات دولت در راستای خدمت رسانی به مردم، توجه بیشتر مسؤولان را به جلب رضایت مردم خواستار شد و افزود: دولت باید رضایت مردم را کسب کند و نباید از آنها فاصله بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مدیران و کارکنان دستگاه هایی اجرایی باید کار خود را به عنوان شغل نپندارند، بلکه این فرصت را برای خدمت رسانی بیشتر به مردم غنیمت بشمارند و به آنان خدمت کنند.

وی با اشاره به توصیه هایی امام راحل به مسؤولان کشور، گفت: ایشان همواره تاکید داشتند که مسؤولان با مردم مهربان باشند و به مشکلات آنان توجه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با توصیه مسؤولان به حفظ وحدت و اتحاد، تاکید کرد: مسؤولان باید به این نکته اساسی توجه و برای ایجاد وحدت بیشتر تلاش و همت کنند.

این مرجع تقلید، مردم، رهبری و اسلام را سه رکن مهم انقلاب اسلامی دانست و با برجسته خواندن نقش مردم در پیروزی، حفظ و تدوام انقلاب اسلامی، گفت: مسؤولان بایستی در حل مشکلات مردم به ویژه اقشار محروم کوشا باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین از مسؤولان خواست نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را مطالعه و در آن تدبر کنند و خدمات شایسته ای را به مردم ارائه نمایند.

این مرجع تقلید با انتقاد از معطل شدن مردم در برخی از ارگان ها و ادارات، گفت: درب ادارات باید به روی مردم باز باشد و نباید مردم را با این بهانه که فلان مسؤول جلسه دارد معطل کرد.

وی ابراز داشت: مسؤولان ادارات و ارگان های مختلف باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که جلسات در غیر ساعات اداری برگزار شود تا زمینه برای خدمت و توجه بیشتر به مردم و ارباب رجوع فراهم شود.

گفتنی است ابوطالب شفقت استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست ارایه گزارشی از وضعیت این استان ارائه و سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان خراسان شمالی را دارای خیرات و برکات معنوی ارزیابی کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات