۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۳۴۱
استاد حوزه علمیه مشهد:

ایثار جوهره اخلاق و شخصیت حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا‌ ـ استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این‌که جوهره شخصیت و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از ایثار و انفاق بود، گفت: احادیث و روایات مختلفی از ائمه اطهار پیرامون اقدامات حضرت فاطمه زهرا‌(س) در‌باره انفاق و ایثار وجود دارد.
تجمع بزرگ بصيرت در رواق امام خميني حرم مطهر رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سیدآبادی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، شب گذشته در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با اعلام این مطلب افزود: در روایتی از امام حسن مجتبی(ع) آمده است‌«‌یک شب تا صبح شاهد این بوم که مادرم فاطمه در عبادت شبانه خود تنها در حق همسایگان دعا می‌کرد».

وی اضافه کرد: در روایتی دیگر نقل شده است‌«‌حضرت فاطمه زهرا(س) پیراهن عروسی خود را به سائل می دهند» و این نشان از روحیه بالای ایثارگری و انفاق ایشان دارد.

حجت الاسلام سیدآبادی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا‌(س) در روایتی فرموده اند‌«‌از دنیای شما سه چیز را دوست می دارم»، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر(ص) و انفاق آن سه موردی است که حضرت زهرا(س) در این دنیا به آن علاقه‌مند بوده‌اند.

وی با اعلام این‌که اگر ما نیز می‌خواهیم از مشکلات دنیوی فارغ شویم باید با الگوبرداری از حضرت زهرا(س) در زندگی با قرآن انس بگیریم، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا‌(س) در سراسر طول عمر کوتاه اما پربرکت خود با قرآن انس داشته‌اند.

حجت الاسلام سیدآبادی با اشاره به این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) در بدترین شرایط زندگی مهمان نواز بوده‌اند، یادآور شد: در قرآن کریم ذکر شده است‌«‌مردم به نیکی نمی رسند مگر آن‌که از آن چیزی که دوست دارند انفاق کنند».

این استاد حوزه علمیه، خطاب به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی ‌بن موسی الرضا(ع) گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرصت زیارت حرم مطهر رضوی را قدر دانسته و از آن بهره کامل را ببرید.

گفتنی است، این مراسم با مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) و قرائت زیارت امین الله به پایان رسید./968/پ202/س
ارسال نظرات