۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۳۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

بصیرت‌بخشی و ولایت‌مداری ویژگی آشکار شخصیت حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، سراسر زندگی این بانوی بزرگ را درس عبرت و الگو برای همه مسلمانان و بلکه مردم جهان دانست و افزود: درس بصیرت بخشی و دفاع از ولایت را باید از این بانوی بزرگوار جهان اسلام آموخت.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه‌(س) انسان نمونه و معیار و سرمشق برای همه انسان‌ها اعم از مردان و زنان است.

وی با اشاره به این که شخصیت این بانوی بزرگوار در دنیای اسلام و بشریت ممتاز است، خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا شخصیتی مانند فاطمه(س) که در همه زمینه‌ها همسرداری، تربیت فرزندان، حضور اجتماعی حتی در دفاع از ولایت و امامت اثرگذار بوده باشد، سراغ نداریم‌.

حجت‌الاسلام یاری ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا‌(س) به عنوان یک بانوی اثرگذار با توجه به حفظ حریم حجاب و عفاف در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی نقش تأثیر‌گذار و ارزنده‌ای داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان برخی مصادیق اخلاقی همچون تقوا، مسؤولیت‌پذیری، دلسوزی، مهربانی و ایثار به ویژگی ایثار حضرت فاطمه‌(س) پرداخت و اظهار داشت: ایثار کامل را در وجود این انسان کامل می‌توان مشاهده کرد و همه بشریت اعم از زن و مرد می‌توانند با تمسک به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا‌(س) و پیروی از آن شخصیت بزرگوار به خودسازی پرداخته و نقش سازنده خود را در تعالی جامعه خود ایفا کنند. 

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین فردی است که بعد از رحلت رسول گرامی اسلام‌(ص)، در برابر فتنه دشمنان ایستاد و آنان را رسوا کرد و این نشان دهنده ولایت‌مدار این بانوی نمونه اسلام است.

حجت الاسلام یاری، سراسر زندگی این بانوی بزرگ را درس عبرت و الگو برای همه مسلمانان و بلکه مردم جهان دانست و افزود: درس بصیرت بخشی و دفاع از ولایت را باید از این بانوی بزرگوار جهان اسلام آموخت. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: امت اسلامی شیوه و روش زندگانی آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند و آرمان عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و تاریکی‌ها، گسترش مهر، محبت، عشق و حفظ کرامت انسانی آن بزرگ بانو را با شناخت دنبال کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود هجوم برخی از فرهنگ های غربی به کشورهای مسلمان را عامل تضعیف ارزش‌های دینی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم ما باید اندیشه آگاه داشته باشند و با قبول فرهنگ‌های بیگانه خود را بی‌هویت نکنند.

حجت الاسلام همچنین به بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز شاهد برپایی حکومت هی اسلامی در خاورمیانه هستیم، خاطرنشان کرد: همه ملت‌های مسلمان منطقه برای برپایی یک حکومت مردمی با محوریت اسلام عزم جدی دارند./950/پ202/س
ارسال نظرات