۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۳۶۲
استاد حوزه علمیه:

اهانت به قرآن نشان بی منطقی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: قرآن سوزی حرکتی غیر انسانی و نشان دهنده ضعف و زبونی دشمنان اسلام است.
قرآن حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد



حجت الاسلام والمسلیمن علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با محکومیت حرکت شنیع قرآن سوزی گفت: امروز در عصری زندگی می کنیم که ارتباطات گسترده شده است و اطلاع از رفتارها و پدیده های عالم به آسانی انجام می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد از این دنیای ارتباطات سوء استفاده می کنند و توهین به ادیان و مقدسات را گسترش می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: قرآن سوزی حرکت غیر انسانی و نشان دهنده ضعف و زبونی دشمنان اسلام است و این کار در تاریخ بی سابقه نیست.

وی ادامه داد: ولید بن عبدالعزیز که خود را در مقابل فرهنگ قرآن خفیف می دید، قرآن را مورد اصابت تیر قرار داد اما خداوند کار او را بی جواب نگذاشت و او به درک واصل شد.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر منطقی برای مخالفت دارند دلیل خود را بیاورند اما آنها سخنی ندارد زیرا که قرآن هزار و چهار صد سال پیش تحدی کرده است.

وی اظهار داشت: برخی می‌خواهند از قرآن برای رسیدن به اهداف شوم خود یاری گیرند که نمونه آن در جنگ صفین با سر نیزه کردن قرآن بر سر نیزه دیده شد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: عمروعاص برای رسیدن به هدف خود که حکومت مادام العمر بر مصر بود، قرآن را دستاویز نیرنگ خود کرد و بسیاری را فریب داد اما او نیز عبرت تاریخ شد و بعد از مدتی محدود که به مصر وارد شد، مرگش فرا رسید.

وی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ بحرین اظهار داشت: متاسفانه انحراف از فرهنگ قرآن و سنت اصیل محمدی موجب شد تا اختلاف در امت اسلامی پدید آید و امروز عده ای که خود را خادم الحرمین و خادم قرآن می‌نامند، به جان و مال و آبروی مسلمانان یورش ببرند.

وی گفت: امروز کسی نیست که به صدای یاری خواهی مسلمان و شیعیان بحرین پاسخ دهد و مدعیان حقوق بشر در خواب فرو رفته اند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات