۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۷۵۹
امام جمعه صیدا:

عملکرد نظام حاکم بحرین جنایتی وحشیانه است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی تخریب مساجد و حسینیه ها، قرآن سوزی، هتک حرمت مقدسات از سوی نظام بحرینی را جنایتی وحشیانه توصیف کرد.
شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، امام جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مجمع حضرت زهرا(س) در این شهر برگزار شد، تخریب مساجد و حسینیه ها، قرآن سوزی، هتک حرمت مقدسات و تعرض به عزاداران و نمازگزاران بحرینی از سوی نظام جنایتکار حاکم را بنابر مذاهب چهارگانه و پنچ گانه و همه ادیان آسمانی و قوانین زمینی جرم و جنایتی وحشیانه دانست و عاملان آن را مستحق عذاب دردناک الاهی دانست.

وی با مطرح ساختن این پرسش که آیا می توان باور کرد که عاملان این جنایات وحشیانه، مسلمانانی هستند که دل نگران خانه خدا و کتاب آسمانی قرآن هستند، افزود: این افراد چگونه مسلمانند در حالی که حرمت مقدس ترین مکان اسلامی را زیر پا می گذارند و آنچه مایه شگفتی است این است که بیشتر علمای امت در برابر رخدادهای بحرین به بهانه اینکه طایفه گری است، سکوت کرده اند. آیا اگر طایفه گری است، می توان کتاب خدا را آتش زد و مساجد را تخریب کرد؟ آیا اگر طایفه گری است می توان دست به آدم ربایی، کشتار و مثله کردن کشته شدگان زد بدون اینکه محاکمه ای در کار باشد؟ آیا در این صورت ستمگری جایز است و یاری رسانی به ستمگران سزاوار؟

علامه نابلسی با اشاره به جنجال آفرینی و اعتراض گسترده برخی از عالمانی که اکنون دچار سکوت شده اند علیه قرآن سوزی آمریکایی ها، خطاب به آنها افزود: در میان شما امرا و پادشاهانی هستند که قرآن سوزی و مسجد ستیزی می کنند و شما لب از لب نمی گشایید؟ آیا سوزاندن قرآن بر مسیحی حرام است و بر مسلمان جایز؟ دین و ایمان شما کجا رفته است و با اخلاق و ارزش های خود چه کرده اید و چرا از حق جانبداری نمی کنید، آیا تعصب های کورکورانه شما را بازنشانده است؟ اگر از انقلاب بحرین به بهانه اینکه منتسب به مذهبی خاص است دفاع نمی کنید، دست کم در برابر قرآن سوزی و تخریب مساجد ساکت ننشینید.

وی در پاسخ به این پرسش احتمالی که چرا در خصوص این چنین رخدادهایی در عراق، سخنی نگفتید، گفت: ما این رخدادها را محکوم کردیم و هرگونه هتک حرمت مقدسات و خونریزی را حرام دانستیم در حالی که عراق در اشغال بیگانگان بود که می خواستند میان شیعیان و اهل سنت، فتنه انگیزی کنند و در همین راستا به تخریب مساجد شیعیان و اهل سنت می پرداختند، اما در بحرین، نیروهای مسلمان بحرینی هستند که مساجد را تخریب می کنند و کتاب خداوند را مورد تعرض قرار می دهند.

خطیب جمعه شهر صیدا با تاکید بر اینکه اهانت به مقدسات نزد شیعیان و اهل سنت به یکسان محکوم است، افزود: شیعیان و اهل سنت باید در کنار یکدیگر این اقدامات حرام و ناشایست را محکوم کنند و آن دسته که از روی تعصب و منفعت جویی با مسائل امت برخورد می کنند، دست از این کار بردارند؛ چراکه امت اسلام خواستار عزت و کرامت و ایستادگی در برابر دشمنانش است که با ابزارهای گوناگون به دنبال تنش زایی و فتنه انگیزی هستند. علمای اسلام باید از حق جانبداری کنند نه از فلان امیر و بهمان پادشاه.

گفتنی است که اعتراض های مردمی در بحرین ضد نظام آل خلیفه از نیمه فوریه آغاز شده است و نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای اعزامی عربستان تا کنون ضمن کشتار صدها نفر از معترضان بحرینی، دهها مسجد و حسینیه را تخریب کرده اند و دهها نسخه قرآن کریم را نیز به آتش کشیده اند.

همچنین، روز گذشته، هزاران بحرینی در جمعه ای که جمعه قرآن نامگذاری شده بود در محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه و آل سعود به قرآن سوزی و تخریب مساجد و حسینیه ها در جمعه ای که جمعه قرآن نامگذاری شده بود با نادیده گرفتن قانون وضع فوق العاده را که رژیم آل خلیفه در بحرین اعلام کرده است تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی مشترک بحرینی و سعودی نیز به آنها یورش بردند.

تظاهرکنندگان با اشاره به اقدام نیروهای بحرینی و سعودی در تخریب مساجد و حسینیه ها و به آتش کشیدن قرآن کریم، شعارهای خانه خدا خط قرمز است و لبیک یا قرآن را سر می دادند و در حالی که شعارهای زیادی سر داده می شد، مخالفت و محکومیت تعرض به کتاب خدا و تخریب مساجد و حسینیه ها به دست نیروهای امنیتی در راس این شعارها قرار داشت. تظاهرکنندگان همچنین بر خروج نیروهای سپر جزیره از بحرین تاکید کردند. نیروهای امنیتی به مقابله با تظاهرکنندگان برخاستند و به آنها در العالی، معامیر، ستره، سنادس، دار الکلیب، بربر، مالکیّه و درّاز حمله کردند.

از طرف دیگر شب جمعه گذشته در چندین منطقه و روستا در بحرین تظاهرات شمع برگزار شد و شرکت کنندگان در راهپیمایی با در دست داشتن شمع با نظامی کردن کشور مخالفت و با بازداشت شدگان سیاسی ابراز همبستگی کردند. مهمترین راهپیمایی شمع نیز در روستاهای العطر و سنابس برگزار شد. از طرف دیگر اعتصاب غذای جوانان ادامه دارد و حکومت بحرین نیز با مشت آهنین برخورد می کند و به خانه ها و مساجد یورش می برد، اما در مقابل همه مخالفان بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات تاکید می کنند.

شیخ البحرانی از علمای بحرین نیز روز گذشته در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم جنایات، آل سعود و آل خلیفه در بحرین را به مراتب بدتر از جنایات وهابیون عنوان کرد و افزود: نیروهای آل سعود و آل خلیفه تاکنون 25 مسجد و 18 حسینیه را در بحرین به صورت کامل تخریب کردند و در اثر حملات وحشیانه آنها، به 253 مسجد و 375 حسینیه نیز آسیب جدی وارد شده است./981/ب901/گ
ارسال نظرات