۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۷۹۶
13 تا 16اردیبهشت ماه؛

مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه از برگزاری مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه از 13 تا 16 اردیبهشت ماه در شهر اهواز خبر داد.
نهج البلاغه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضازاده جویباری مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه روز شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم نهج البلاغه خبر داد.

دبیر برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه= تصریح کرد: مرحله نهایی این مسابقات در روزهای 13 تا 16 اردیبهشت ماه در استان خوزستان، شهر اهواز برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در رشته های مختلف با هم به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام رضا زاده ادامه داد: این مسابقات به همت مؤسسه قرآن و نهج البلاغه و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود و 140 نفر در مرحله نهایی آن با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار دوره از این مسابقات برگزار شده است، ادامه داد: این مسابقات در رشته های حفظ کل نهج البلاغه، حفظ همه خطبه، حفظه نامه ها و حفظ حکمت های نهج البلاغه برگزار می شود.

حجت الاسلام رضازاده گفت: در پنجمین دروه این مسابقات بخش حفظ صحیفه سجادیه نیز به رشته هایی که شرکت کنندگان می توانند در آن مشارکت کنند افزوده شده است.

مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه از مشارکت بیش از بیست هزار نفر در دور نخست مسابقات حفظ و مفاهیم نهج البلاغه خبر داد و گفت: به نفرات اول تا پنجم رشته های مختلف جوایزی از جمله کمک هزینه سفر عمره، سکه طلا و هدایایی فرهنگی اعطا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه جامعه به نهج البلاغه تاکید و تصریح کرد: متاسفانه با وجود جایگاه برجسته این کتاب، نهج البلاغه در جامعه مهجور مانده است و مسؤولان فرهنگی کشور باید برای ترویج مفاهیم این کتاب شریف برنامه ریزی و همت کنند و حمایت های لازم را صورت دهند.

حجت الاسلام رضازاده گفت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت های مالی مسؤولان و نهادهای فرهنگی پنجمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم نهج البلاغه با دو سال تاخیر برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مؤسسه قرآن و نهج البلاغه ارائه کرد و گفت: این مؤسسه که از سال 80 تاسیس شده است حدود 150 نمایندگی و شعبه در شهرهای مختلف کشور دارد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات