۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۸۰۷
عضو خبرگان رهبری:

خط سیاسی روحانیت همسو با ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: خط سیاسی روحانیت و حوزه های علمیه همان مواضع رهبر فرزانه انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) مراغه با اشاره رسالت طلاب علوم دینی در برابر مسائل روز اجماعی، فرهنگی و سیاسی اظهار داشت: بی تفاوتی در مقابل مسائل روز شایسته سرباز امام زمان(عج) نیست.

وی با بیان این‌که خط سیاسی روحانیت و طلاب بایستی همسو با خط ولایت فقیه باشد، خاطر‌نشان کرد: آگاهی از مسائل سیاسی بایستی با بصیرت و ولایت مداری کامل باشد، چراکه در غیر این صورت گمراهی و انحراف به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که خط سیاسی حوزه های علمیه همان مواضع رهبر فرزانه انقلاب است، تصریح کرد: همان‌گونه که شهید مدرس و امام راحل فرمودند؛ سیاست ما عین دیانت ما است، کناره گیری از مسائل سیاسی هان اندیشه سکولار و لیبرالی غرب است.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد جدایی دین از سیاست در نظام اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: استکبار جهانی در صدد است، همان تفکرات التقاطی خود را که چند دهه گذشته به دنبال ترویج آنها است، امروز در رنگ و لعاب جدید به مردم ایران عرضه کند، غافل از این‌که ولایت، نگهبان دین و نظام دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم بحرین از سوی آل سعود و آل خلیفه گفت: ملت آزاده ایران به دور از حاشیه سازی رسانه های غربی خواستار بر کناری دیکتاتور های مزدور وابسته به غرب در منطقه هستند.

وی با بیان این‌که بیداری امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، بر اساس آموزه‌های دینی حمایت مسلمانان از برادران دینی خود ضروری است، خواه شیعه و خواه سنی باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نسل کشی آل سعود که ادعای خادم الحرمین دارد، جز ننگ و بی‌آبرویی برای دولت عربستان چیزی در پی نخواهد داشت./935/پ202/س
ارسال نظرات