۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۹۷۴
امام جمعه سلفچگان:

اصلاح فرهنگ‌ کار از سوی حوزه های علمیه جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سلفچگان بیان داشت: صرفه جویی و بهینه مصرف کردن باید به عنوان یک رویه مستمر مورد عمل قرار گیرد و به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی به قبول شود.
حجت الاسلام حيدري شهابي امام جمعه سلفچگان قم


حجت الاسلام مهدی شهابی، امام جمعه سلفچگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: جهاد اقتصادی از مفاهیمی است که باید با توجه به ابعاد داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گیرد.

وی بیان داشت: در بحث داخلی مسلمانان باید زندگی خود را بر اساس دستورات اسلام به پیش ببرند و در زمینه اقتصاد هم با پیروی از فرامین الهی از اسراف و ریخت و پاش پرهیز کنند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: صرفه جویی و بهینه مصرف کردن باید به عنوان یک رویه مستمر مورد عمل قرار گیرد و به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی به قبول شود.

وی بیان داشت: امیر المومنین(ع) یکی از وظایف حکومت را ازدیاد ثروت عنوان می کند و می توان گفت حکومت وظیفه دارد تا رفاه نسبی را برای مردم ایجاد کند.

امام جمعه سلفچگان اظهار داشت: باید فرهنگ کار و تلاش گسترش پیدا کند، زیرا جهاد اقتصادی با بهینه مصرف کردن و پر کار کردن محقق می شود.

وی بیان داشت: در بعد بین المللی، کشورهای جهان با بحران اقتصادی روبرو شده اند که مقام معظم رهبری با نگاه بلند خود این بحران را شناسایی کردند.

محقق حوزه علمیه بیان داشت: اگر کشور ما در حوزه اقتصاد راهی به جز حرکت جهادی پیش بگیرد، به حتم دچار بحران خواهد شد.

وی گفت: سازندگی نیاز به زمان دارد اما می توان با کار جهادی این راه را کوتاه کرد و سریع تر به اهداف از پیش تعیین شده رسید.

حجت الاسلام شهابی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید در سال جهاد اقتصادی راه کارهای مبارزه با فقر را شناسایی کنند.

وی بیان داشت: این دو نهاد علمی و فرهنگی باید تلاش کنند تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه پیاده شود و مردم با فرهنگ اصیل اسلامی در مورد کار آشنا شوند.

وی اظهار داشت: فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ کار توسط علمای اسلام و روحانیون باید جدی گرفته شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات