۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۹
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه؛

سوگواره یاس نبوی در 60 بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به در پیش بودن شهادت حضرت فاطمه(س) از برگزاری برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 60 بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن شهادت حضرت فاطمه(س)، از برگزاری برنامه سوگواره‌«یاس نبوی» در 60 بقعه متبرکه استان خبر داد.

وی از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی زنان جهان یاد کرد و با بیان این که زندگی سراسر افتخار و الهام بخش حضرت فاطمه‌(س) سرمشق زیبا و جامعی برای همه انسان‌های با ایمان و آزاده، به ویژه بانوان حق‌جو است، افزود: سرمشق گرفتن از زندگی و بعد اخلاقی این بانوی ارزشمند اسلام سبب سعادت و تعالی انسان می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که نقش برجسته حضرت فاطمه‌(س) در دفاع از ارزش‌های اصیل اسلامی برکسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: وی مدافع به حق اندیشه‌های الهی در دوران خفقان حاکمان مستبد و زورگو بود.

حجت الاسلام سهرابی، تبیین جایگاه این بانوی نمونه اسلام را یک تکلیف مهم دانست و تصریح کرد: هنوز جامعه امروز با اندیشه‌های والای این بانوی ارزشمند اسلام آشنایی ندارد.

وی، دفاع ازجایگاه امامت و ولایت را ویژگی بارز حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و گفت: این بانوی ارزشمند اسلام دفاع از ولایت و مقابله با مخلفان و منحرفان این جایگاه را تکلیف خود می‌دانست و در این راه نیز از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که امروز مهم‌ترین زمان برای نقش‌آفرینی زنان در راستای حفظ و دفاع از ولایت است، گفت: زنان باید با تأسی و تبعیت از حضرت زهرا‌(س) نقش مهمی در زمینه حمایت از ولایت و رهبری ایفا کنند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که حضرت فاطمه‌(س) با خطبه‌های تأثیرگذار خود اجازه نداد جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: ایشان با همه توان در برابر مخالفان راه ولایت و رهبری ایستادگی کرد و اجازه سوء استفاده از این جایگاه رفیع را به آنها نداد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش مبلغان در تبیین نقش حضرت فاطمه(س) در دفاع از جایگاه ولایت اشاره کرد و افزود: مبلغان اعزامی در ایام فاطمیه باید تبیین شاخصه ولایت مداری این بانوی ارزشمند اسلام را در اولویت برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) 15 مبلغ به مناطق محروم استان اعزام می شوند، تصریح کرد: تبیین سیره و شخصیت حضرت زهرا(س)، عبرت‌های فاطمیه، حمایت از ولایت در سیره حضرت، نقش بانوان در تحولات اجتماعی، تبیین شرایط موجود سیاسی و ایجاد بصیرت بین مردم از جمله مهم‌ترین وظایف مبلغان اعزامی است.

وی با بیان این که همه مبلغان در جهت ترویج سیره و معارف نورانی معصومین(ع) وظیفه خطیری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این ایام بهترین فرصت برای نهادینه‌کردن اندیشه والای اهل بیت(ع) در سطح جامعه است./950/پ202/س

ارسال نظرات