۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۲۱۷
مسؤول کانون‌های مساجد گلستان:

نقش تربیتی مساجد نباید نادیده گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گلستان، توسعه و تقویت امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری در مساجد را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید نقش تربیتی و تبلیغی مساجد نادیده گرفته شود و تنها به بعد عبادی آن توجه شود.
مسجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، مهدی بیکی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان، امروز در جمع خبرنگاران، فعالیت تبلیغی و فرهنگی با محوریت روحانیان را ضروری دانست و گفت: حضور مستمر روحانیان در سطح مساجد می‌تواند زمینه‌ساز تقویت فعالیت‌های دینی و فرهنگی در مساجد شود.

وی با بیان این که مساجد از صد اسلام تاکنون همواره محور فعالیت‌های تبلیغی بوده است، تصریح کرد: مسجد به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی و معنوی اسلام نقش تأثیر‌گذاری در تقویت باورهای دینی نسل جوان بر عهده دارد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی نسل از کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان پایگاهی برای ترویج باورهای دینی در نسل جوان دانست.

بیکی، تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی برای نسل جوان را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: مبلغان باید از فضای معنوی موجود در سطح مساجد برای پاسخگویی به پرسش‌های نسل جوان بهره گیرند.

وی، توسعه و تقویت امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری در مساجد را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید نقش تربیتی و تبلیغی مساجد نادیده گرفته شود و تنها به بعد عبادی آن توجه شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان همچنین به نقش مساجد در حیات علمی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: همه آحاد جامعه اسلامی باید به این جایگاه ارزشمند مساجد توجه کنند و این مکان مقدس را به بهترین وجه و با بیشترین ظرفیت به جایگاه علم و معرفت در کنار بندگى و عبادت متعارف، تبدیل کند.

بیکی به نقش روحانیان در جذب نسل جوان به فضای معنوی مساجد اشاره کرد و با بیان این که روحانیان اید با فعالیت‌های دینی و فرهنگی جذاب زمینه حضور بیشتر نسل جوان به سوی مساجد را فراهم کنند، بیان داشت: ارتباط چهره به چهره مبلغان با نسل جوان جامعه می‌تواند زمینه ساز تعمیق ارزش های معنوی در آنها باشد.

وی با اشاره به این که حضور روحانی در مساجد کیفی بخش فعالیت‌های دینی و فرهنگی در سطح این پایگاه معنوی است، خاطرنشان کرد: مبلغان نباید از تأثیرگذاری جایگاه معنوی مساجد در تربیت اسلامی نسل جوان غافل شوند.

بیکی همچنین از مساجد به عنوان بهترین پایگاه دینی برای پاسخگویی به شبهات نسل جوان اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش شبهه افکنی‌های دشمنان علیه اسلام، مبلغان باید از فضای معنوی مسجد برای پاسخگویی به شبهه افکنی‌های دشمن استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود
 با بیان این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 18 سال قبل در کشور تشکیل شده است، گفت: این کانون‌ها بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحرکات نرم دشمن که به آن عنوان تهاجم فرهنگی داده بودند، تشکیل شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، با اشاره به کانون های تأسیس شده در استان، خاطرنشان کرد: تا سال 84، در استان 54 باب کانون فعالیت می‌کرد ولی از سال 84 تا ابتدای سال 89 به 155 کانون رسید و تا پایان سال به 220 کانون می رسد.

وی، بیش از 60درصد کانون های تأسیس شده را در روستاها دانست و گفت: با توجه به این که در روستاها کمتر کار فرهنگی انجام شده است؛ اما با دست توانای روستاییان و نظارت های دبیرخانه، کانون های مساجد شکل گرفته اند و کارهای فرهنگی خوبی در روستاها انجام شده است.

بیکی، با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان، افزود: با هماهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برنامه هایی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان و کانون های استان انتخاب و تفاهم نامه امضا می‌شود و دبیرخانه موظف به اجرای آنها است./950/پ202/س

ارسال نظرات