۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۲۵۱
آیت الله موسوی جزایری:

فضای اخوت بر مرزهای خوزستان حاکم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: مرز چزابه اکنون بسیار فعال شده و اعزام زائران و صادرات از این مرز به خوبی در حال انجام است و به همین دلیل لازم است از مسئولانی که مقدمات لازم را فراهم کرده‌اند تا زائران احساس آرامش کنند تشکر کرد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در آیین تقدیر از فعالان اعزام زائران به عتبات عالیات که ا حضور رییس سازمان حج و زیارت کشور، در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: مسؤولان گمرک، فرمانداران شهرهای مرزی و همه مسؤولانی که در اعزام زائران به عتبات عالیات از مرزهای خوزستان نقش دارند، کار خود را به خوبی انجام داده‌اند تا فرآیند اعزام زائران با آرامش و آسایش انجام شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود، با اشاره به تشرف اخیر خود به عتبات عالیات و بازدید از مرز، خاطر نشان کرد: خوشبختانه فضای اخوت و برادری بر مرزهای خوزستان حاکم است و مسؤولان مرزی دو کشور از فضای ایجاد شده احساس رضایت دارند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری تصریح کرد: البته در این سفر مسؤولان مرزی عراق هم درخواست‌هایی داشتند و موضوعاتی را مطرح کردند که موضوعات برای پیگیری به استاندار خوزستان ابلاغ شده است؛ در منطقه مرزی ایران و در مرز چزابه، امکان تامین آب از بستان وجود دارد و فاصله بستان تا مرز زیاد نیست، ولی مرز عراق تا شهر عماره که نزدیک‌ترین شهر به مرز است، فاصله زیادی دارد و به همین دلیل طرف عراقی در تامین آب مورد نیاز خود با مشکل مواجه است؛ از این رو مسؤولان مرزی عراق درخواست داشتند که آب مورد نیاز از سمت ایران تامین شود.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این سفر مطرح شد این بود که با توجه به این که مسؤولان مرزی ایران و عراق با درخواست مسافران انفرادی برای تردد از مرز مواجه هستند، لازم است در این زمینه پیگیری لازم انجام شود؛ بالاخره درخواست برای تردد انفرادی بسیار است و لازم است امکان تردد در چارچوب مشخص فراهم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، یادآور شد: اکنون زمینه برای ارتباط صمیمی دو کشور ایران و عراق در مرزهای خوزستان فراهم شده و صادرات به میزان قابل ملاحظه‌ای در حال انجام است.

/پ202/صگفتنی است، در پایان این مراسم، از فعالان اعزام زائران به عتبات عالیات در خوزستان، با اهدای هدایایی تقدیر شد. /9455پ
ارسال نظرات