۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۴۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ترویج سیره علمی و عملی علما راه مقابله با انحراف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ترویج سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: نهادینه کردن اخلاق حسنه علمای شیعه می‌تواند سد محکمی در برابر انحراف‌ها باشد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ستاد استانی کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی در بابل، با بیان این که برگزاری این کنگره غبار غربت و گمنامی از چهره این بزرگان ارزشمند دینی می زداید، گفت: متأسفانه بسیاری از شخصیت های بزرگ دینی همچنان در غربت قرار دارند که شناسایی آنها یک وظیفه مهم متولیان دینی و فرهنگی است.

وی، تکریم و قدردانی از علمای دین و بزرگداشت بزرگان مذهب را از مصادیق بارز تعظیم شعائر دینی و انجام یک وظیفه شرعی و انسانی دانست و خاطرنشان کرد: مردم جامعه ما باید بیشتر با این شخصیت های بزرگ و با خدمات ارزشمند علمی آنها در ترویج دین مبین اسلام آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تجلیل از مقام علم و فقاهت و احیاء نام، سیره و اخلاق علمای دینی یک تکلیف شرعی است، تصریح کرد: سیره علمی و عملی فقهای دین بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که علمای اسلام در هر جایی که حضور داشتند منشأ خیر و برکت بوده و هستند، گفت: تشکیل و تأسیس حوزه‌های مقدس علمیه و تقویت طلاب و تربیت فضلا و فقها در تاریخ اسلام یکی از مهم‌ترین خدمات علما در جامعه بوده است.

وی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی را مایه مباهات و افتخار برای استان مازندران دانست و خاطرنشان کرد: این نشان دهنده سابقه پرافتخار دیار طبرستان در عالم پروری و تقویت سیره ائمه معصومین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تاریخ شیعه سرشار از مفاخر علمی و دینی است، گفت: احیای آثار این شخصیت‌های دینی برجسته یک ضرورت انکار‌ناپذیراست و متولیان دینی و فرهنگی کشور نباید به آسانی از کنار آن بگذرند؛ بلکه باید نام و آثار این بزرگان احیا شود و برای بهره‌برداری در اختیار طلاب و دانشجویان علاقه‌مند قرار دهند.

حجت الاسلام شکریان، ترویج سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را یکی از راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه‌کردن اخلاق حسنه علمای شیعه می‌تواند سند محکمی در برابر انحراف‌ها باشد.

وی، از علما و بزرگان دینی به عنوان حافظان شریعت محمدی در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: در همه دوران غربت شیعه علما از اسلام ناب دفاع و شریعت الهی را حفظ و نگهداری کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به هجمه گسترده دشمنان نظام اسلامی بر علیه اعتقادات دینی اشاره کرد و افزود: نشان‌دادن شیوه زندگی دینی در پرتو درخشش شخصیت های فرزانه معنوی و عالمان وارسته بهترین راه برای خنثی کردن ترفندهای شوم دشمنان است.

حجت الاسلام شکریان به رسالت همه نهادهای فرهنگی در ترویج سنت علما و بزرگان دینی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به نوبه خود و با توجه به ارتباط مستقیمی که با علمای دینی دارد خود را در خدمت علما و ترویج فرهنگ و اندیشه های آنها مسؤول می‌داند و در این زمینه در تعامل با شخصیت‌های فرهنگی و نهادهای مرتبط تلاش گسترده‌ای دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه با تلاش نهادهای مسؤول زمینه برگزاری نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی فراهم شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره ملی شناسایی شخصیت‌های علمی، فرهنگی و تاریخی و احیا‌ نام آنان و تبیین زندگی و رموز موفقیت آنها در عرصه علم و حکمت و دین که می‌تواند برای نسل آینده دریچه ای به سوی پیشرفت با تکیه بر هویت تاریخی، فرهنگی و دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که این کنگره 29 و 31 اردیبهشت به میزبانی  شهرهای بابل و بهشهر برگزار خواهد شد، گفت: حضور برخی شخصیت‌های مهم حوزوی و کشوری از نقاط برجسته این کنگره ملی است./950/پ202/س
ارسال نظرات