۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳
مرکز اسلامی شمال کشور در بیانیه‌ای:

مداخله نظامی کشورهای خارجی در امور داخلی بحرین محکوم است

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه ای جنایت های آشکار در کشورهای مسلمان منطقه به ویژه بحرین را محکوم کرد.
مرکز بزرگ اسلامب شمال کشور
به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه ای جنایت های آشکار در کشورهای مسلمان منطقه به ویژه بحرین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر امواج بیداری اسلامی و عدالت‏خواهی در میان کشورهای عربی و اسلامی منطقه به صورت فراگیر درآمده و ما سرکوب مردم برای باز ستاندن حقوق و کرامت از دست‏رفته شان از سوی دولت های این کشورها را به شدت محکوم می کنیم.

این بیانیه می افزاید: فاجعه کشتار وحشیانه و اقدامات سرکوبگرانه دولت های مربوطه برعلیه مردم خود تا حدی بود که با بازتاب گسترده ای در جهان مواجه شد که این امر نشانه بحرانی بودن و اهمیت این وقایع است.

دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان در بخشی از این بیانیه با بیان این که ملت مسلمان ایران همواره حمایت بی دریغ و بی شائبه خود را از آرمان های انقلابی و مشروع مردم مسلمان بحرین، لیبی، یمن اعلام می دارد، آورده است؛ بسیاری از کشورها و احزاب سیاسی و مردم در نقاط مختلف دنیا مواضع خاصی را در قبال این جنبش ها در پیش گرفته اند .

مرکز اسلامی شمال کشور در این بیانیه با تأکید براین که دولتمردان و نیروهای نظامی و امنیتی در بحرین باید هرچه سریعتر از خشونت و کشتار علیه مردم بی گناه دست برداشته و با پایان دادن به این جنایات به مطالبات مردم و شهروندان بحرینی توجه نمایند، افزوده است: کشتار مردم بحرین نشان از بی توجهی دولت آنها نسبت به ارزش ها و جان مردم است و باید به جای ایجاد ترس و هراس در مردم به صورت مسالمت آمیز و با توجه به مطالبات آنان به مذاکره بپردازد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هرگونه مداخله نظامی یا سرکوبگرانه کشورهای خارجی در امور داخلی بحرین و سایر کشورهای منطقه به شدت محکوم است.

قابل ذکر است، آخوند نظری مدیر حوزه علمیه قره بلاغ، آخوند نوری زاد امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس، حاجی محمد عابدی کر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر ترکمن، آخوند عبدالحی میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا، آخوند احمدی امام جمعه اهل سنت شهرستان کلاله، آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان نیز هر یک با صدور بیانیه های جداگانه ای کشتار مسلمانان درکشورهای مختلف را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به این جنایت های آشکار شدند./950/د102/س
ارسال نظرات