۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۷۰۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

استاد مطهری پایه‌های تفکر اسلامی را به دنیا معرفی کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، از این روحانی وارسته به عنوان متفکری دین شناس و ژرف اندیش یاد کرد و گفت: شهید مطهری پایه های تفکر اسلامی را به دنیا معرفی کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز درجمع کارشناسان فرهنگی این اداره کل با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، از این روحانی وارسته به عنوان متفکری دین شناس و ژرف اندیش یاد کرد و گفت: آیت الله شهید مطهری پایه های تفکر اسلامی را به دنیا معرفی کرد.

وی، آثار شهید مطهری را مبنای فکری وی دانست و با بیان این که اندیشه های ناب اسلامی این استاد شهید همواره به عنوان سدی در برابر انحراف بوده و خواهد بود، افزود: توجه به آثار و تفکر شهید مطهری، برای جامعه امروز اجتناب ناپذیر است، آثار این استاد باید مورد مطالعه و کار موضوعی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، آثار استاد شهید مطهری را زمینه ساز رسیدن به عمق اندیشه های اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: امروز اگر طلاب و دانشجویان می خواهند اندیشه های ناب اسلامی را به خوبی درک کنند و به عمق آن پی ببرند باید به آثار ارزشمند شهید مطهری مراجعه کنند.

حجت الاسلام عزیزخوانی از استاد شهید مطهری به‌ عنوان اندیشمندی اسلامی و زمان آگاه نام برد و خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه برای درک مناسب از اسلامی که بتوانند پاسخگوی نیاز امروز بشر باشد باید به طور حتم به آثار آیت الله شهید مطهری رجوع کند، چون تنها با مطالعه این آثار می تواند پاسخگوی نیاز جامعه امروز باشد.

وی، اندیشه‌های شهید مطهری را عاملی مناسب برای فتح قله های جدید دانست و با بیان این که آراء و افکار این استاد شهید به عنوان سرمایه‌های فکری ارزشمند می تواند زمینه حضور در عرصه های مورد نیاز را فراهم کند، گفت: اندیشه های متعالی این روحانی ارزشمند انسان را به قله های رفیعی از کمال می رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که شناخت صحیح و عمیق از اندیشه های متعالی استاد شهید مطهری مانعی بزرگ در برابر کژی ها است، بیان داشت: توجه به آثار و افکار شهید مطهری برای آحاد جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام عزیزخوانی با اشاره به این که استاد مطهری در مبانی فکری و فلسفی متاثر از حکمتی است که در 400 سال اخیر جامعه را دچار تحولات بنیادین کرد، ادامه داد: اندیشه های استاد شهید مطهری نظام فکری حاکم درآن دوران را دچار یک دگرگونی عظیمی کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید مطهری جانش را نثار مبارزه با فرقه‌های انحرافی و نجات نسل جوان از افکار التقاطی کرد و امروز ما موظفیم با بهره گیری از اندیشه های این استاد شهید در مسیر شناساندن دین اسلام بر اساس عقلانیت به جوانان و جهانیان حرکت و برنامه ریزی کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات