۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۷۸۶
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان:

اندیشه های امام راحل و شاگردانش امروز جای خود را در دنیا باز کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: امروز اندیشه‌‌های‌خالصانه امام‌خمینی(ره) و شاگردانشان جای خود را در دنیا باز کرده و حتی بالاتر از آن چیزی که ما انتظارش را داشتیم قرار گرفته است.
امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت ‌الاسلام نصرالله پژمان ‌فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، 12 اردیبهشت‌ماه در همایش نقش رهبری نسل جوان در بیداری اسلامی که در مجتمع آموزشی جامعة‌ المصطفی(ص) العالمیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اندیشه‌ های امام‌خمینی(ره)، راه حل مشکلات دنیای امروز است

وی با بیان اینکه دنیا در مقام مطالبه و درخواست این موضوع است که پاسخ ‌های خودش را از اندیشه ‌هایی که توسط امام راحل(ره) بیان می ‌شد، به دست آورد و راه ‌هایی برای برون ‌رفت از گودال ‌هایی که در آن گرفتار شده ‌است، پیدا کند، تصریح کرد: امروز اندیشه ‌ها و گفته ‌های خالصانه ‌ای که توسط امام‌خمینی(ره) و شاگردانشان مطرح می‌ شد، جای خود را در دنیا باز کرده و حتی بالاتر از آن چیزی که ما انتظارش را داشتیم قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) مشهد خاطر نشان کرد: روزگاری دنیا بر اساس اندیشه‌ های غیر اسلامی و باطل تقسیم ‌بندی می ‌شد اما امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دنیا بر اساس اندیشه‌ های اسلامی، نگاه دینی و به‌ ویژه نگاه اسلام ناب در حال پیدا کردن معنای جدیدی است.

وی با بیان اینکه تعادل و توازن در دنیا در حال تغییر است، خطاب به طلاب، ادامه داد: طلاب غیر ایرانی خواسته یا ناخواسته در موقعیتی قرار گرفته‌ اند که همه چشم انتظارند تا برای آن ‌ها حرف‌هایی را در ابعاد مختلف ارائه کرده تا از آن برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.

حجت ‌الاسلام پژمان‌فر با بیان اینکه حضور افرادی که در این مسیر دانش دینی کسب کرده‌ اند، ضروری و مؤثر است، بیان داشت: در آینده ‌ای نزدیک دنیای بشریت منتظر خواهد بود تا از طریق ارتباط‌ های نوشتاری، گفتاری و سایر ارتباط‌ هایی که با شما برقرار می‌ کند، از الگویی جامع که توسط شما و برای تأمین آسایش و آرامش ارائه می‌ شود، استفاده کند.

وی مقام معلم را از جایگاه‌ های مهمی عنوان که در دنیای امروز باید به آن توجه جدی شود و یادآور شد: در مقام تعلیم و تعلم است که بسیاری از معارف به مخاطبان منتقل می ‌شود.

حجت ‌الاسلام پژمان ‌فر افزود: امروز در دنیا یک سری انتظارات حداکثری در اطراف ما ایجاد شده‌است که ایجاب می ‌کند ما در نظام آموزش و تعلیم و تعلم به این بعد از مسئله و این انتظارات توجه جدی داشته باشیم./934/

ارسال نظرات