۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۱
امام جمعه سراب:

بی بصیرتی به بی دینی می انجامد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: در نظام مقدس اسلامی تمام حرکت‌ها باید به سمت دیدگاه اسلامی و دینی و تقویت ایمان و عقیده مردم استوار باشد.
امام جمعه سراب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب امروز در جمع هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی، سیاسی سپاه این شهر گفت: امروز در جهان دو دیدگاه و طرز تفکر در مقابل هم صف آرائی کردند که شامل دیدگاه اسلامی و مبتنی بر اصول اخلاقی از یک سو و دیدگاه مبتنی بر مادی‌گرائی و بی‌دینی از طرف دیگر است.

امام جمعه سراب با تشریح خصوصیات این دو دیدگاه اظهارداشت: انسان دارای دو بعد حیوانی و ملکوتی است که دیدگاه مادی‌گرا بر بعد حیوانی انسان تمرکز دارد و او را به بی خدائی،تن پروری و نافرمانی سوق می دهد.

وی افزود: دیدگاه دینی بر خدائی بودن، مسئولیت پذیری، فرمانبرداری از معبود تاکید می کند و بعد ملکوتی انسان را تقویت می کند.

امام جمعه سراب تاکید کرد: در نظام مقدس اسلامی تمام حرکت ها باید به سمت دیدگاه اسلامی و دینی و تقویت ایمان و عقیده مردم استوار باشد.

حجت الاسلام رشتبری با بیان اینکه سپاه و بسیج به عنوان مدافع دین و ولایت در جامعه محسوب می‌شوند ابرازداشت: بصیرت و معرفت باید در سرلوحه فعالیت های فرهنگی و عقیدتی سپاه قرار داشته باشد، چرا که بی بصیرتی به بی دینی منجر می شود و انسان را گمراه می سازد.

امام جمعه سراب از شهید مرتضی مطهری به عنوان الگو و نمونه‌ای از تعبد و تفکر یاد کرد و یادآور شد: در بررسی زندگی با برکت این شهید والامقام درس های بسیاری برای همه ما وجود دارد که باید از آنها بهره مند شویم.

در ادامه حجت الاسلام اجاقی، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سراب گفت: مطهری معلم بزرگ انسانیت و اخلاق و مروج اندیشه ناب اسلامی بود که میراثی گرانبها از آثار خود برای همگان به یادگارگذاشته است./949/پ202/ع

ارسال نظرات