۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۸۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

پیروی از ولایت فقیه یک تکلیف شرعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، پیروی از ولایت فقیه را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم نظامی پویا و بالنده داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، ولایت فقیه را یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ولایت فقیه نظریه ای جامع در فقه شیعه است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر مبنای این نظریه مترقی بنا شده است.

وی با اشاره به این که ولایت فقیه دستاورد بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، افزود: نقش ولایت فقیه در پیشرفت های روز افزون جامعه اسلامی انکارناپذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دوران حیات خود همواره به طور جدی از این اصل مترقی دفاع می کردند، خاطرنشان کرد: امام راحل همیشه به پشتیبانی از این جایگاه رفیع در نظام تأکید داشتند.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود تبعیت محض از ولایت فقیه را عامل بالندگی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نظامی پویا و بالنده در سطح دنیا داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی به ویژه کارگزاران نظام باید رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی را حجت شرعی بدانند، تصریح کرد: قوای سه گانه کشور باید در جهت تحقق منویات مقام معظم هبری همواره تلاش کنند.

وی با اشاره به این که رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیش از دو دهه اخیر زمینه سعادت نظام را فراهم کرده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری نعمتی الهی برای نظام اسلامی هستند که همه ما باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که نظام اسلامی بدون ولایت فقیه قادر به ادامه حیات نخواهد بود، تصریح کرد: بقا و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو تبعیت و پشتیبانی همه جانبه از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که امروز دشمنان قسم خورده کشورمان به نقش تأثیرگذار و کلیدی ولایت فقیه در پیشرفت نظام اسلامی اذعان دارند، خاطرنشان کرد: نظام سلطه در سه دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفت، اما با حضور در صحنه و حمایت همه جانبه ملت ایران با شکست مواجه شد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در طول بیش از بیست سال مدیریت خود برجامعه اسلامی به بهترین شکل نظام را هدایت کردند، گفت: رهنمودهای حکیمانه و عالمانه ایشان در هر برحه از زمان کارگشا بوده و سبب عبور کشور از بحران ها شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، به نقش تأثیرگذار رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خاموش کردن فتنه 88 اشاره کرد و گفت: روشنگری های مقام عظمای ولایت درآن شرایط بحرانی آتش فتنه ها را در کشور خاموش کرد و مانع از تحقق توطئه های شوم دشمنان شد.

حجت الاسلام یاری، ولایت مداری را مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی و رمز سرافرازی کشور دانست و تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در سی سال گذشته با حضور همه جانبه خود در صحنه های مختلف ولایت مداری خود را به همه دنیا ثابت کردند.

وی تصریح کرد: ما در شرایط امروز باید بیدار باشیم و این بیداری ما باید با آگاهی همراه باشد، دشمن امروز با ابزار مطالعه و تحقیق به میدان می آید و برخی از دشمنان از راه شناسایی و مطالعه اسلام برنامه ریزی می کنند./950/ت302/ع

ارسال نظرات