۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۸۲۶
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

طلاب در عرصه فیلم سازی حضور تاثیرگذار داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حضور در عرصه فیلم سازی در شرایط فعلی را برای طلبه ها یک ضرورت دانست و گفت: طلبه ها باید در عرصه فیلم سازی حضور تاثیرگذاری داشته باشند.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا


به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، حجت‌الاسلام حسین سبحانی نیا با تاکید بر این که حضور طلبه ها در عرصه فیلم سازی باید تقویت شود افزود: در زمانه ای که زبان تصویر بسیار بر مخاطبان تاثیرگذار است و رسانه های تصویری هدایت فکری جامعه را بر عهده گرفته اند طلبه ها باید حضور در این عرصه را نوعی تبلیغ دینی برای خود بدانند و در این عرصه حضور تاثیرگذاری داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه رسانه یک منبر جدید و فرصت تازه است که باید طلبه ها به نحو احسن از آن بهره گیرند تا بتوانند هم گام با مخاطب در این زمینه حرکت کنند.
سبحانی نیا هم چنین با بیان این که سریال مختارنامه اثری شایسته در عرصه فیلم های عاشورایی است خاطرنشان کرد: سریال مختارنامه به ترسیم زوایای پنهان واقعه عاشورا پرداخته است و ابعادی از آن واقعه سترگ را نشان می دهد که ممکن است از نگاه ما پنهان مانده باشد.

وی تصریح کرد: واکاوی تاریخ اسلام همواره برای مردم ما جذاب بوده که این جذابیت در مورد واقعه کربلا مضاعف است و مردم ما دوست دارند وقایع حماسه بزرگ کربلا را در قالب هنر و با زبان روز ببینند که این اتفاق در مختارنامه رخ داده و این سریال مخاطب را به اعماق تاریخ اسلام می برد و به طور باور پذیر او را با عمق آن وقایع آشنا می کند.
وی انطباق بین برخی وقایع سریال مختارنامه با برخی از حوادث روز را یکی از دلایل مهم موفقیت این سریال دانست و اظهارداشت: بعضی از حوادثی که این اثر تلویزیونی تبیین می کند در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی هم پیش آمده که نمونه آنها را ما در حوادث انتخابات اخیر شاهد بودیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ همیشه تکرار می شور و سریال مختارنامه این پیام مهم را برای ما دارد که از حوادث تاریخی باید عبرت گرفت تا دوباره تکرار نشود.

این مدرس حوزه علمیه به ارایه دیدگاه خود درباره نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) در سریال مختارنامه پرداخت و گفت:به دلیل علاقه عمیق مردم ایران به این شخصیت مهم تاریخ تشیع و جایگاه معنوی که برای حضرت عباس(ع) قائل هستند بهتر است چهره ایشان نمایش داده نشود چون ممکن است ذهنیت مردم لطمه ببیند و تاثیرات منفی بر ذهن آنها به ویژه نسل جوان بگذارد؛به خصوص اگر بازیگر ایفاگر این نقش نتواند آن عظمت معنوی را نشان دهد این تاثیرات مخرب بیشتر خواهد بود.

سبحانی نیا برگزاری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در مشهد را در راستای اشاعه و گسترش فرهنگ و معارف عاشورایی از طریق زبان هنر دانست و ابراز امیدواری کرد؛با تامین بوجه های لازم این رویداد مهم هنری و دینی در سالهای آینده در سطح بین المللی برگزار شود.
یادآوری می شود؛ سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود. /930/د102/ع

ارسال نظرات