۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۹۶۹
مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج):

دوره‌های آموزشی روش تبلیغ دین برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) اهواز، آگاهی مبلغان را در رابطه با مسائل روز دنیا بسیار مهم دانست و اظهار داشت: طلاب و مبلغان عرصه دین باید به علم روز دنیا تجهیز شوند.
حجت الاسلام نيل آبکن
مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز
حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خاطرنشان کرد: دروس حوزه علمیه در بخش بلند مدت پاسخ گوی نیاز طلاب جهت امر تبلیغ و گسترش دین نیست از این رو باید دروس تخصصی در زمینه خطابه و تبلیغ و روش سخنرانی به طلاب آموزش داده شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، به اهمیت برگزاری دوره های پودمانی در حوزه های علمیه سراسر کشور اشاره کرد و افزود: دوره های پودمانی، جبران کمبود دروس تخصصی حوزه های علمیه بلند مدت در راستای تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام نیل آبکن، با بیان این که مناطق محروم نیازمند حضور بیشتر مبلغان هستند ابراز داشت: به علت فقر فرهنگی در مناطق محروم توجه حوزه های علمیه باید بیشتر به سمت این مناطق باشد و حضور مبلغان در این مناطق پررنگ تر از مکان های دیگر باشد.

وی با اشاره به اهمیت بحث تبلیغ در جامعه کنونی اذعان داشت: با توجه به پیشرفت جهان، طلاب و مبلغان عرصه دین نیز باید به علم روز دنیا مجهز شوند و جهت امر تبلیغ لازم است مطالعات خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

حجت الاسلام نیل آبکن، با تأکید بر اهمیت مقوله تبلیغ در دین اسلام افزود: تبلیغ دین یکی از رسالت های مهم پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) بود که هم اکنون روحانیان و مبلغان حوزه های علمیه پرچم دار این فرضیه مهم هستند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج)، در پایان سخنان خود بیان داشت: طلابی که تمایل به تبلیغ دین اسلام را دارند، باید با مسایل اعتقادی و سیاسی آشنا و به نحو احسن با مردم تعامل پیدا کنند./9464/ت302/ع
ارسال نظرات