۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۰۴۶
آیت الله طبرسی:

ترویج فرهنگ فاطمی راه علاج معضل بد حجابی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: این بانوی ارزشمند جهان اسلام الگوی جامع حجاب است و دختران و زنان مسلمان می توانند با مطالعه سیره ایشان در این زمینه، مسلمان واقعی باشند. 

وی، حفظ حجاب، اخلاق حسنه و ادامه مسیر آن حضرت را طی کردن برای انسانها، را بهترین عشق به حضرت زهرا (س) دانست و تأکید کرد: هر چه انسان به سمت و سوی ائمه اطهار (ع)با علاقه بیشتر گرایش پیدا کند در همه مراحل زندگی اثر پذیری دارد و به تکامل معنوی بیشتری نزدیک می شود و در آن صورت قرب الی الله نصیب او می شود.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند یک فرهنگ فاطمی است، خاطرنشان کرد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

آیت الله طبرسی، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

وی با تأکید براین که معضل بدحجابی را نمی توان با صدور بخشنامه حل کرد، گفت: راه علاج این ناهنجاری اجتماعی سیاست گذاری مناسب با بهره گیری از الگوهای اسلامی است و در غیر این صورت این مسأله برطرف نخواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه های روتین و روزمره در این عرصه باید خود داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بزرگ هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست گذاری و برنامه ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.

امام جمعه ساری، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه ها به ویژه صدا و سیما در عرصه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسیار تأثیرگذاری برعهده دارد، تصریح کرد: این مجموعه های اصر گذار باید در طول روز بخشی از فعالیت های خود به تبلیغ حجاب در جامعه اختصاص دهند.

آیت الله طبرسی، اقدامات تشویقی در عرصه حجاب را تأثیرگذار دانست و بیان داشت: دستگاه های اجرایی و به ویژه مدارس و دانشگاه ها باید از این طرح برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه بهره گیرند.

نماینده ولی فقیه درمازندران، بد حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بندو باری و فساد در جامعه اسلامی به طور حتم سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی در ادامه سخنان خود به برخی دیگر از مهم ترین ویژگی های حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و با بیان این که این بانوی نمونه اسلام در راه دفاع از امامت و ولایت از هیچ کوششی دریغ نکرد، ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام شهیده راه ولایت بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز برخی اختلاف سلیقه در بین مسؤولان اجرایی کشور، گفت: وجود این گونه اختلاف نظر درون خانوادگی امری تبیعی است و نباید با بزرگ جلوه دادن آن زمینه تشنج در جامعه را فراهم کرد.

امام جمعه ساری، تبیعت از ولی فقیه را رمز موفقیت و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز بر همه مسؤولان و آحاد جامعه اسلامی فرض است که خود را تابع محض  رهبرمعظم انقلاب اسلامی بدانند، چون تنها با حمایت از ولایت فقیه می توانیم اقتدار و عظمت خود در سطح بین المللی را حفظ کنیم.

وی همچنین به بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز همه ملت های مسلمان جهان برای محو کردن رژیم صهیونیستی عزم راسخ دارند، گفت: این غده سرطانی در آینده ای نزدیک از روی کره زمین محو خواهد شد./950/پ202/ع

ارسال نظرات