۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۱۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ولایت‌مداری ملت ایران برگرفته از فرهنگ فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ولایت مداری ملت ایران را برگرفته از فرهنگ فاطمی دانست و تصریح کرد: تبعیت ملت ایران از ولایت و رهبری عامل اقتدار و بالندگی این نظام الهی در سه دهه اخیر بوده است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز درجمع مربیان خواهرآموزش و پرورش استان که در ساری برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به این بانوی نمونه اسلام شخصیتی بی نظیر در تاریخ اسلام به شمار می رفت، گفت: حضرت فاطمه (س) آیینه کمال و همه خوبی های این نظام هستی بود.

وی، دفاع از حریم ولایت را یکی از نقاط برجسته زندگی دخت نبی مکرم اسلام دانست و افزود: ایشان با روشنگری های خود در خطبه معروف فدکیه قانون الهی ولایت را در دین مبین اسلام تثبیت کرد.

حجت الاسلام شکریان، حضرت فاطمه (س) را الگویی بارز در دفاع از جایگاه ولایت معرفی کرد و بیان داشت: امروز سیره این بانوی نمونه اسلام در راه ولایت می تواند بهترین درس برای آحاد جامعه اسلامی در پشتیباتی ازولایت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ایستادگی عملی حضرت زهرا(س) یکی از روش های آن بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت و امامت بود، به گونه‌ای که خود و فرزندش را فدا کرده و سفارش کرد که پیکر پاکش را مخفیانه به خاک بسپارید و قبرم مخفی بماند.

وی، ولایت مداری ملت ایران را برگرفته از فرهنگ فاطمی دانست و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با بهره مندی از سیره زندگانی اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت زهرا(س) و با تبعیت از ولایت، حرکت جهادگونه ای را به صورت جهانی آغاز و تا کنون توانسته است موفقیت های بزرگی را رقم بزند و تا برقراری حکومت منجی عالم حضرت مهدی (عج) این مسیر را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام شکریان، شناخت ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) را لازمه پیروی از سیرت و رفتار آن حضرت دانست و تصریح کرد: تا زمانی که این شناخت و معرفت نباشد به یقین نمی توان در مسیر صحیح حرکت کرد و راه های ورود به حقیقت جهان هستی بدون شناخت اولیای الهی مسدود است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به تأثیر فرهنگ زهرایی بر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ زهرایی، فرهنگ استقامت، ایثار، ولایت‌مداری، عفت و پاکدامنی، اخلاص در بندگی، انفاق و توجه به محرومان و جمیع صفات انسانی و اسلامی است که بی‌شک انقلاب اسلامی ایران متأثر از همین فرهنگ شکل‌گرفته است به عبارت دیگر ایران اسلامی مدیون فرهنگ زهرایی است و باید در مسیر حرکت خود دین خویش را به آن ادا کند.

وی با تأکید بر الگوپذیری همه اقشار جامعه از فرهنگ زهرایی عنوان کرد: سیره زندگانی حضرت زهرا‌(س) نه فقط برای زنان جامعه بلکه برای همه اقشار جامعه در همه ابعاد زندگی قابل الگوگیری است و همه ما باید جهت تقویت و ترویج این فرهنگ در همه بخش‌ها تلاش مضاعفی را به کار بندیم.

وی ادامه داد: انسان دارای دو بعد جسمی و روحی است و مربیان که منادیان هدایت در جامعه هستند باید در مسائل تربیتی و بالابردن سطح آگاهی‌های دینی و انسانی توجه ویژه ای را به بعد روحانی داشته و در این مسیر بهترین الگوی نمونه جهت معرفی به دانش‌آموزان حضرت زهرا‌(س) است./950/پ202/س
ارسال نظرات