۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۱۹۳
مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی چین:

کشورهای غربی به دوستی کشورهای ایران و چین حسادت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین با بیان اینکه کشورهای غربی به دوستی دو کشور ایران و چین حسادت می کنند، بر ضرورت ارتباط و تعامل نزدیک تر وبیشتر این دو کشور تاکید کرد و گفت: ما ایران را به عنوان دوست انتخاب کرده ایم و برای دوست هر نوع حمایتی هم می کنیم.
1/آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرفسور فاینگ نینگ مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین، شامگاه یک شنبه در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، از دیدار با این مرجع تقلید و حضور در جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: من برای نخستین بار است که به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنم و هدف من نیز این است که بتوانم نقشی در آشنایی هرچه بیشتر متقابل بین دو کشور ایفا کنم.

مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین با بیان اینکه ما با سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره غرب موافقیم، ابراز داشت: چین با ایران در این زمینه مشابهت های زیادی دارد که غربی ها سعی کرده اند مسائل داخلی ما را هم خراب کنند.

وی گفت: این دفعه که من به ایران آمدم به حرم امام در تهران و بیت ایشان در قم رفتم و احساس عمیقی در من ایجاد شد و سخنان آیت الله مکارم شیرازی نیز مرا شگفت زده و خوشحال کرد.

مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین تصریح کرد: من زمانی که به کشور خودم برگردم حتما مشاهدات و دریافت های جدید خود را به چینی ها و دولت چین منتقل خواهم کرد.

وی با بیان اینکه از نظر من ایران و چین می توانند بهترین دوست برای هم باشند، ابراز داشت: کشورهای غربی به دوستی این دو کشور حسادت می کنند و بنده معتقدم باید چینی ها و ایرانی ها روابط نزدیک تری با هم داشته باشند و همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسند.

مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین خطاب به حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: سخنان شما بسیار عالی بود که مرا شگفت زده کرد، شما مقلدان و پیروان زیادی دارید و من امیدوارم نقطه نظرات شما در خصوص چین به آنها هم منتقل شود.

وی در ادامه گفت: غربی ها تحریم های طولانی مدتی را بر علیه ایران اعمال کرده اند، ولی ما آنچه دیده ایم این است که اجتماع و ملت ایران در حال پیشرفت هستند و این مساله کمی نیست، اما هنوز هم غربی ها دست از این کار برنمی دارند و دخالت خود را در امور منطقه بیشتر هم می کنند.

مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین با اشاره به دو تذکر آیت الله مکارم شیرازی درباره ضرورت حمایت بیشتر چین از ایران در مسائل بین المللی و ارتقا کیفیت تولیدات این کشور گفت: من حتما این دو نکته را منتقل خواهم کرد.

پرفسور فاینگ نینگ با آرزوی سربلندی ملت و جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف گفت: امیدواریم انقلاب ایران روز به روز پیشرفت کند و ما و ایران هیچ گاه میدان را به غربی ها نخواهیم داد.

مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین همچنین در خصوص اظهار نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی که ایران در منطقه سپری در مقابل آمریکایی ها است، گفت: از این سخن شما احساسات من بسیار برانگیخته شد، ما ایران را به عنوان دوست انتخاب کرده ایم و برای دوست هر نوع کار و حمایتی هم می کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات