۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۲۳۷
امام جمعه چالوس:

ترویج فرهنگ فاطمی بهترین سلاح در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با تأکید براین که بانوان به ویژه دختران جوان باید در عرصه عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند،گفت: امروز ترویج فرهنگ فاطمی می توان بهترین سلاح در برابر هجوم فرهنگی دشمنان باشد.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی ‌نوری، امام جمعه چالوس امروز در همایش حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی راستین زنان که در مصلای نماز جمعه چالوس برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، این بانوی نمونه اسلام را اسوه و الگوی کاملی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: بانوان در جامعه اسلامی باید سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) را در همه شئون زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام راشدی نوری خاطرنشان کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

وی با بیان این که در میان زنان و بانوان اسلامی، حضرت فاطمه زهرا(ع) محبوب‌ترین چهره دینی، و اخلاقی در میان مسلمانان و دیگر مردم جهان به شمار می‌رود، گفت: شخصیت این بانوی ارزشمند اسلام اسوه و الگویی تام و تمام برای همه زنان عاشق عفت و فضیلت است.

امام جمعه چالوس، ذکر فضائل حضرت فاطمه(س) را وظیفه همگان دانست و خاطر‌نشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید در همه شرایط پیرو سیره این بانوی نمونه اسلام باشند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به بالاترین فضیلت مورد نظر برای یک انسان رسید، تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام به جایگاهی عظیمی دست یافت که نمی‌توان آن را برای انسان دیگری متصور شد.

امام جمعه چالوس، دفاع از جایگاه ولایت و نقش آفرینی در عرصه اجتماعی را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) برشمرد و تصریح کرد: ایشان در راه دفاع از ولایت حضرت علی‌(ع) متحمل مشکلات و سختی‌های بسیاری شد که همین مسأله بزرگ‌ترین الگو برای ما است.

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید ولایت‌مداری را از حضرت فاطمه(س) بیاموزند، بیان داشت: مصیبت‌هایی که این بانوی ارزشمند اسلام در این راه متحمل شد هیچ انسانی درک نکرده است.

وی با بیان این که شخصیت واقعی حضرت فاطمه زهرا(س) را کسی جز پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) نشناخته است، گفت: ارزش مقام ایشان از لیله القدر بالاتر و غیرقابل درک است.

امام جمعه چالوس به عفت و پاکدامنی حضرت فاطمه به عنوان شاخص‌ترین ویژگی حضرت اشاره کرد و عنوان داشت: بهترین چیزی که برای یک زن وجود دارد این است که مردی او را نبیند و اگر در شرایط اجتماعی قرار گرفت با حفظ عفت و پاکدامنی بتواند همچون حضرت زهرا شخصیتی به زن دهد که الگویی برای دیگران شود.

حجت الاسلام راشدی نوری با تأکید براین که بانوان به ویژه دختران جوان باید در عرصه عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: امروز ترویج فرهنگ فاطمی می توان بهترین سلاح در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام باشد.

وی با اشاره به ترویج بی عفتی و بی حجابی از سوی دشمنان در جامعه اسلامی، سیره علمی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک سد محکم مانع از ورود توطئه‌های فرهنگی نظام سلطه در سطح جامعه می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات