۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۲۸۲
از سوی پژوهشکده باقرالعلوم؛

فرهنگ رجال و رویدادهای پهلوی در 4 جلد منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر سایت پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از انتشار فرهنگ رجال و رویدادهای پهلوی در 4 جلد در آینده نزدیک خبر داد.
حسن رضايي مدير سايت پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حسن رضایی مدیر سایت پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از به ثمر رسیدن چهار پروژه با عناوین فرهنگ رجال و رویدادهای پهلوی، معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت، واحد پاسخ به سوالات و شبهات دینی گروه پژوهه و پروژه گفتمان های الحادی، خبر داد.

وی افزود: فرهنگ رجال و رویدادهای پهلوی با حدود 300 مدخل به بررسی رویدادهای مهم و رجال تأثیر گذار پهلوی اول و دوم در تاریخ ایران زمین پرداخته است، با طی حدود 2 سال کار مستمر اساتید و محققین توانای تاریخ ایران، در مرحله ویرایش ادبی است و به زودی آماده چاپ می شود. این مجموعه که جزء واحد تاریخ فرهنگ نامه جامع علوم انسانی و اسلامی گروه پژوهه است، بزودی در 4 جلد در اختیار علاقمندان مطالعات تاریخی قرار می گیرد.

رضایی اظهار داشت: فاز نخست پروژه مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است، و درمرحله ویرایش نهایی بوده و پس از آن بزودی در دسترس علاقمندان به مباحث ادیان قرار می¬گیرد. شایان ذکر است که بخش مسیحیت شناسی فرهنگ نامه جامع علوم اسلامی و انسانی، به بررسی ادیان مسیح، یهود، زرتشت و ادیان جدید و ادیان شرقی می پردازد که این کتاب اولین سری از مجموعه کتابهای ادیان شناسی این کلان پروژه است.

مدیر گروه سایت پژوهه تصریح کرد: به دنبال ارائه سوالات ارسالی از سوی دبیرخانه گفتمان های دینی سازمان تبلیغات که در برگیرنده سوالات دانش آموزی در زمینه مباحث مختلف علوم انسانی است، واحد پاسخ به سوالات و شبهات دینی گروه پژوهه، پس از مشورت و جلسات چندی با اساتید مبرز حوزه و دانشگاه، با بررسی و دسته بندی سؤالات ارسالی از سوی دبیرخانه گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با جذب محققین توانمند در حوزه های مختلف اخلاق، احکام، اعتقادات، فرق و مذاهب، تحصیل، مشاوره، به سؤالات مهم و فراگیرتر در این مجموعه پرداخت که ماحصل آن آماده سازی حدود 18 جلد کتاب است که به زودی در اختیار علاقمند و دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: در پروژه گفتمان های الحادی ، گروه به بررسی شبهات مندرج در سایتهای الحادی اعتقادی پرداخته و پس از دسته بندی و محور یابی شبهات، با جذب محققین توانمند به پاسخ آنها می پردازد. در این میان در سال 89، واحد پاسخ به سؤالات و شبهات دینی گروه با حدود 230 هزار کلمه در قالب 70 مقاله به پاسخ گویی به این شبهات پرداخته است./917/د102/ص
ارسال نظرات