۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰
پژوهشگر حوزه علمیه:

آیات با موضوع عصمت باید به درستی تفسیر شود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب تنزیه الانبیاء بیان داشت: برخی آیات قرآن به گناه یا توبه انبیاء اشاره کرده، این آیات باید به خوبی فهمیده و بررسی شود تا در مورد انبیای الهی تفاسیر نادرست ارائه نشود.
قرآن كريم


حجت الاسلام خسرو  تقدسی نیا، نویسنده کتاب تنزیه الانبیاء در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از موضوعاتی موجود در آیات قرآن، بحث عصمت انبیاء است که معرکه آرای دانشمندان اسلامی قرار گرفته و اقوال فراوانی در این زمینه ارائه شده است.

وی بیان داشت: آیت الله محمد هادی معرفت در سلسله بحث هایی که داشت به دلایل عصمت انبیاء پرداخت و مباحث قرآنی را در این مقوله مورد کنکاش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه کتاب تنزیه الانبیاء یک کتاب مناسب در زمینه عصمت انبیای الهی شمرده می‌شود، گفت: در این کتاب تلاش کردم مجموعه بیانات استاد معرفت را ویرایش و گردآوری کنم.

این نویسنده کتاب‌های دینی بیان داشت: برخی آیات قرآن به گناه یا توبه انبیاء اشاره کرده که این آیات باید به خوبی فهمیده و بررسی شود تا در مورد انبیای الهی تفاسیر نادرست ارائه نشود.

حجت الاسلام تقدسی‌نیا با اشاره به آیه ای درباره پیامبر اکرم(ص)، گفت: در قرآن بیان شده «خداوند تو را مورد بخشش قرار داد و قبل و بعد تو را پاک کرد» باید مراد این آیات به درستی فهمیده شود و گرنه در دام کج فهمی گرفتار می‌شویم.

وی اذعان داشت: در کتاب تنزیه الانبیاء تمامی شبهات پیرامون عصمت انبیاء که در آیات قرآن وجود دارد مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و پاسخ های مناسب آن درج شده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: آیت الله معرفت در درس خود به نقل اقوال علماء می پرداخت و با دقت و عمق نگاه، بحث را مطرح می کرد.

وی بیان داشت: سبک این کتاب بر اساس تاریخ انبیاء است و آیات مربوط به آدم تا خاتم به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب تنزیه الانبیاء از سوی نشر الائمه و در 288 صفحه منتشر شده است. /909/ن602/ع

ارسال نظرات