۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۴۴۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بالندگی امروز ارزش های اسلامی مدیون از خودگذشتگی علما در طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش ارزنده روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رمز بقا و شکوفایی دین مبین اسلام مدیون از خودگذشتگی های علما و روحانیت در طول تاریخ بوده است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه روحانی مستقر روستای چای باغ شهرستان سوادکوه به نقش ارزنده روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که رمز بقا و شکوفایی دین مبین اسلام مدون از خودگذشتگی های علما و روحانیت در طول تاریخ بوده است، گفت: روحانیت همواره مدافع اصلی ارزش های اسلامی بوده و است.

وی با بیان این که وظیفه روحانیت در حال حاضر و در شرایط فعلی بسیار سنگین‌تر از گذشته است، افزود: هجوم گسترده شبهات و هجمه های فرهنگی نظام سلطه علیه ارزش های دینی، حضور در صحنه روحانیت را بیشتر می طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت دفاع از ارزش های اسلامی را وظیفه خود می داند و علیرغم همه مشکلات و سختی در این عرصه هیچ گاه سست نشده است، خاطرنشان کرد: این قشر تأثیرگذار جامعه همه توان خود را برای مقابله با بدعت ها و شبهه افکنی های دشمنان به کار گرفته است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که شناخت و تبیین ارزش های دینی و اسلامی را مهم ترین رسالت روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت باید در جهت ترویج اسلام ناب و تبلیغ آن در بین توده‌های مختلف تلاش کند و در کنار ترویج و تبلیغ، با اندیشه‌ها و فرقه‌های انحرافی و کسانی که سعی می‌کنند مردم را منحرف کنند و جامعه را به انحراف بکشانند، مقابله کنند.

وی به جایگاه مردمی روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که  مردم همواره با روحانیت اصیلی که به دنبال اسلام ناب بوده‌اند، رابطه مستحکمی داشته‌اند و به آن‌ها علاقمند بودند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز اکنون نیز مردم به همراه روحانیت اصیل، انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مجاهدت های فرهنگی و تبلیغی علما و روحانیت را مصداق عینی خدمت به مردم دانست و ادامه داد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید ارزش های اسلامی حاکم در کشور را مدیون تلاش های علما و روحانیان بدانند و قدردان آنها باشند.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به حضور روحانی یک روحانی در مناطق روستایی اشاره کرد و با بیان این که امروز یک مبلغ با استقرار در یک منطقه روستایی و دور افتاده همه تلاش خود را می کند تا به رسالت اصلی خود عمل کند، گفت: به طور حتم استقرار یک روحانی در هر منطقه سبب شکوفایی ارزش های اصیل اسلامی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که علما و روحانیت با کار فرهنگی و تبلیغی در جهت تقویت ایمان و ترویج اخلاق حسنه در بین مردم خدمت می کنند، ادامه داد: ‌تلاش های روحانیان در قالب طرح های تبلیغی و حضور در مناطق مختلف شهرها و روستاها حرکتی جهادی و قابل تحسین است.

وی، طلاب و روحانیان را مهم‌ترین قشر برای بیان احکام دین مبین اسلام در جامعه معرفی کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه با تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت خدمت به مردم در نظام اسلامی تصریح کرد: در روایات متعددی از ائمه اطهار (ع) پیرامون اهمیت خدمت به مردم مطالبی زیادی بیان شده است و در سیره اولیای صالح خدا نیز به این موضوع اهمیت فراوان می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات