۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۴۸۱
عصر امروز؛

همایش نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی در قزوین آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت سیره اخلاقی و عرفانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی،‌ عصر امروز با حضور علما، روحانیان و طلاب در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آغاز به کار کرد.
آيت الله حسن زاده آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نکوداشت سیره اخلاقی و عرفانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی بعد از ظهر امروز با حضور علما، روحانیان و طلاب در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که به منظور تجلیل از مقام علمی و معنوی علامه حسن‌زاده آملی برگزار می شود، علما، طلاب، روحانیان و برخی شاگردان ایشان نیز حضور دارند.

این گزارش می افزاید: ستاد برگزاری این همایش که مدتی قبل در حوزه علمیه قزوین آغاز به کار کرد مورد استقبال بسیاری از علما، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه قرار گرفت.

آیت الله حسن زاده آملی دارای 180 اثر علمی در حوزه فقه، فلسفه، عرفان، اخلاق، منطق و ادبیات است که برخی از این آثار هنوز به چاپ نرسیده است.

علامه حسن‌زاده آملی در نزد اساتید برجسته‌ای کسب فیض کردند که آیت‌الله رفیعی قزوینی، آیت‌الله مهدی الهی قمشه‌ای، آیت‌الله علامه طباطبایی، آیت‌الله محمد حسن الهی طباطبایی و آیت‌الله سید محمد قاضی طباطبایی از جمله ایشان بوده‌اند.

به گزارش رسا، تبیین سیره علمی، اخلاقی و معرفی آیت الله حسن زاده آملی، آشنایی بیشتر طلاب حوزه های علمیه با بعد علمی این عالم فرهیخته، شناسایی عقبه غنی فرهنگی و هویتی به نسل جوان به منظور خود باوری و آگاهی نسبت به ریشه های عمیق و قویم شخصیتی و تمدنی و همچنین الگو دهی به جامعه جهانی از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این همایش اعلام شده است.

گفتنی است، حوزه علمیه قزوین سال گذشته چنین همایشی را نیز به منظور پاسداشت مقام ارزشمند حضرت آیت الله بهجت(ره) نیز در این استان برگزار کرده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات