۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۴۹۴
استاندار خوزستان:

خوزستان به داشتن علمایی همچون آیت الله معزی افتخار می کند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، وجود علمایی بزرگ همچون آیت الله معزی را یکی از امتیازات ویژه استان خوزستان دانست.
حجازي - همايش بزرگداشت آيت الله معزي در دزفول حجازي - همايش بزرگداشت آيت الله معزي در دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، با اشاره به شخصیت والای این عالم ربانی، اظهار داشت: آیت الله معزی عالمی با تقوا، مجاهد، پرهیزگار و از شخصیت های برتر این کشور هستند که باید مقام و منزلت این بزرگوار به نحو شایانی حفظ شود.

این مقام مسؤول، وجود علمایی بزرگ همچون آیت الله معزی را یکی از امتیازات ویژه استان خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین افتخارات خوزستان پرورش علمایی بزرگ و فرهیخته است که این مسأله سبب درخشش خوزستان در سایر استان های کشور شده است.

استاندار خوزستان، با بیان این که مسؤولان فرهنگی استان، باید ویژگی های شخصیتی علمای بزرگ اسلام را برای نسل جوان جامعه معرفی کنند، تأکید کرد: نسل جوان امروز ایران اسلامی باید از رشادت ها و بزرگمردی های علما، فقها و دانشمندان خوزستانی مطلع و آگاه شوند؛ از این رو همه مسؤولان فرهنگی جامعه باید با همتی مضاعف و جهاد گونه ویژگی های شخصیتی علمای بزرگ خوزستان را برای جوانان تبیین کنند.

حجازی، به بسته فرهنگی مصوب شده در سفر سوم هیئت دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این بسته، چشم انداز فعالیت های فرهنگی استان خوزستان تا پنج سال آینده تدوین شده است و یکی از مهمترین موارد آن توجه بر گرامیداشت و بزرگداشت عالمان دینی است که انشاء الله امیدواریم در این بسته پنج ساله بتوانیم از علمای بزرگ خوزستانی تجلیل و ویژگی های شخصیتی آنها را برای آحاد جامعه تبیین کنیم.

این مقام مسؤول، با بیان این که خوزستان به داشتن چنین علمای بزرگواری افتخار می کند، ابراز داشت: با اجرای این طرح، گام مهمی در معرفی علما و فقهای استان برداشته شود.

استاندار خوزستان، در پایان سخنان خود، این فرصت را برای نسل جدید مهم و ویژه خواند و تصریح کرد: انتظار می رود تلاش قابل توجهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در این راستا صورت گیرد تا زمینه مطلوب تری برای معرفی بزرگان تاریخ استان و استفاده از افکار و عقاید آنان فراهم شود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات