۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۵۱۳

نشست تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی اخیر جامعه و منطقه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی اخیر جامعه و منطقه» در سالن همایش ها و نشست های مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.
نشست تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی اخیر جامعه و منطقه برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد جواد آرین منش، در نشست تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی اخیر جامعه و منطقه که 22 اردیبهشت در سالن همایش ها و نشست های مدرسه علمیه عالی نواب مشهد به همت معاونت فرهنگی تربیتی این مدرسه برگزار شد، به تببین، تشریح و تفسیر مباحث پیرامون سال جهاد اقتصادی، بودجه90 و وضعیت سیاسی کشور پرداخت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ابتدا با اشاره به نامگذاری امسال به جهاد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت : حضرت امام خامنه ای در فرمایشاتشان پیرامون نامگذاری امسال می فرمایند « مسائل اقتصادی ـ در نامگذاری امسال ـ از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار بود»، به عبارت دیگر ایشان با این نامگذاری جایگاه اقتصاد را در ارتقای کشور مورد توجه قرار دادند و در صورتی که مردم و مسؤولان بتوانند ابتکار عمل را در عرصه بین المللی در منطقه در دست گیرند، سرعت روند رشد اقتصادی کشور افزایش خواهد یافت.

وی سپس به مباحث پیرامون بودجه 90 اشاره کرد و افزود: مسائلی از قبیل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اجرای سیاست های اصل44 قانون اساسی، اشتغال، بودجه عمرانی کشور، طرح مسکن، توسعه صادرات غیر نفتی، بخش های کشاورزی و سلامت، مساجد و ترویج قرآن و ورزش عمومی در بودجه 90 مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

آرین منش در ادامه با بیان اینکه سازمان های دولتی نیم درصد از بودجه خود را می توانند صرف آموزش قرآن کنند، افزود: این ارگان ها همچنین می توانند یک درصد از بوجه خود را صرف ورزش عمومی نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مباحث جلسه غیر علنی روز سه شنبه 20 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در این جلسه اوضاع منطقه به صورت اجمالی با گزارش ریاست مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با عنوان اینکه در بحث بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه اختلاف نظرهایی (میان رهبری، مجلس و دولت) وجود دارد، تصریح کرد: نظر برخی از مسؤولان نظام (رهبری و مجلس) بر این است که موج بیداری اسلامی پدید آمده الگو پذیری از ایران بوده و حرکتی مردمی است، اما بعضی دیگر (دولت و نزدیکان رییس جمهور) بر این باورند که این حرکت توسط آمریکا سازماندهی می شود و ریشه این حرکت اساسا آمریکایی است.

وی نیز ابراز داشت: کشور مصر از لحاظ سیاسی در میان سایر کشورهای منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است و قانون اساسی مصر در حال الگو پذیری از قانون اساسی ایران است./968/پ202/ص
ارسال نظرات