۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۵۲۳
امام جمعه سراب:

تفسیر شورای نگهبان در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها فصل الخطاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب با اشاره به بحث های اخیر در کشور در مورد ادغام وزارتخانه ها ابراز داشت: نظر تفسیری شورای نگهبان قانون اساسی فصل الخطاب بوده و نیازی به بزرگنمائی و ایجاد جارو جنجال در این مورد نیست.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب،حجت الاسلام امیر رشتبری،امام جمعه سراب در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر گفت: روحانیت و مراجع شیعی همواره در طول تاریخ در صف اول دفاع از حقوق حقه ملت قرارداشتند.

وی با اشاره به سالروز صدور فتوای تاریخی منع استعمال تنباکو از سوی زعیم وقت شیعیان اظهارداشت: صدور این فتوای تاریخی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر کشور است.

حجت الاسلام رشتبری افزود: صدور این فتوا موجب ایجاد جنبش عظیمی در کشور شد،و چنان مردم را به صحنه کشاند که استعمار و استبداد مجبور به عقب نشینی و پذیرش شکست شدند.

امام جمعه سراب در ادامه خطبه نماز
با اشاره به بحث های اخیر در کشور در مورد ادغام وزارت خانه ها ابراز داشت: نظر تفسیری شورای نگهبان قانون اساسی فصل الخطاب بوده و نیازی به بزرگنمائی و ایجاد جارو جنجال در این مورد نیست.

وی با قدردانی از خدمات سازنده دولت در جهت خدمت به مردم در عین حال تاکید کرد: دولت باید مرزهای قانونی اختیارات خود را رعایت کرده و در جهت عمل به وظایف قانونی خود اقدام کند.

حجت الاسلام رشتبری در بخش دیگری از خطبه نماز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان استان کردستان تصریح کرد: همه آحاد مردم باید در جهت عمل به فرامین و توصیه های رهبر فرزانه انقلاب همت گمارند.

وی وحدت و همدلی را خواست و توصیه اکید ایشان دانست و افزود: نباید با اعمال و رفتار تفرقه انگیز آب به اسیاب دشمن بریزیم.

امام جمعه سراب با اشاره به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بیان داشت: میراث فرهنگی و آثار تاریخی هر کشور هویت ملی آن را تشکیل می دهد و باید نسبت به نگهداری از این آثار تاریخی تلاش لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حفظ و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی باید حقوق مردم حفظ شده و نباید به بهانه حفظ این آثار مردم را متضرر کنیم./949/پ202/ص
ارسال نظرات