۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۷۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مبارزه با گروه‌های الحادی ویژگی علمای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش برجسته علامه سعیدالعلما در مقابله با انحراف‌ها اشاره کرد و گفت: این عالم برجسته نقش ارزنده‌ای در مقابله با فرقه ضاله بهائیت داشت.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ستاد استانی کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی در ساری، به نقش برجسته علامه سعیدالعلما در مقابله با انحراف‌ها اشاره کرد و گفت: این عالم برجسته نقش ارزنده‌ای در مقابله با فرقه ضاله بهائیت داشت.

وی، جانفشانی در راه مبارزه با گروه های منحرف الحادی را یکی از امتیازات مهم علمای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فقهای بزرگ شیعه با وجود همه اشتغلات علمی و دینی، هیچ گاه از مسائل اجتماعی و فعالیت های دشمنان شریعت و مذهب مردم غافل نبودند و یکی از نقاط برجسته زندگانی این فقیه مجتهد مبارزات جدی او علیه فرقه ضاله بابیه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که علامه سعید العلما یکی از مخالفان و مبارزین سرسخت با بیان در مازندران بود، تصریح کرد: وی یکی از شخصیت های تأثیرگذار آن دوران بدو که در انهدام اساس بابیت تلاش‌های فراوانی داشت.

حجت الاسلام شکریان، با اشاره به این که علمای دینی همواره در برابر فرقه‌های انحرافی و تفکرهای انحرافی ایستادگی می‌کردند، خاطرنشان کرد: ازخودگذشتگی و حضور تأثیرگذار فقهای دین مانع از تحقق اهداف شوم فرقه‌های ضاله در تحریف دین شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، علما را حافظان اصلی شریعت محمدی دانست و با بیان این که بزرگان دینی هیچ‌گاه در برابر گروه‌های الحادی کوتاه نیامدند، تصریح کرد: این فرقه‌های ضاله و انحرافی نیز روحانیت را دشمن اصلی خود می‌دانند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که برگزاری این کنگره غبار غربت و گمنامی از چهره این بزرگان ارزشمند دینی می‌زداید، گفت: متأسفانه بسیاری از شخصیت‌های بزرگ دینی همچنان در غربت قرار دارند که شناسایی آنها‌ وظیفه مهم متولیان دینی و فرهنگی است.

وی، تکریم و قدردانی از علمای دین و بزرگداشت بزرگان مذهب را از مصادیق بارز تعظیم شعائر دینی و انجام یک وظیفه شرعی و انسانی دانست و خاطرنشان کرد: مردم جامعه ما باید بیشتر با این شخصیت های بزرگ و با خدمات ارزشمند علمی آنها در ترویج دین مبین اسلام آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تجلیل از مقام علم و فقاهت و احیای نام، سیره و اخلاق علمای دینی یک تکلیف شرعی است، تصریح کرد: سیره علمی و عملی فقهای دین بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز خواهد بود.

وی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی را مایه مباهات و افتخار برای استان مازندران دانست و خاطرنشان کرد: این نشان دهنده سابقه پرافتخار دیار طبرستان در عالم پروری و تقویت سیره ائمه معصومین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تاریخ شیعه سرشار از مفاخرعلمی و دینی است، گفت: احیاء آثار این شخصیت های دینی برجسته یک ضرورت انکار ناپذیراست و متولیان دینی وفرهنگی کشور نباید به راحتی از کنار آن بگذرند بلکه باید نام و آثار این بزرگان احیا شوند و برای بهره‌برداری در اختیار طلاب و دانشجویان علاقه‌مند قرار دهند.

حجت الاسلام شکریان، ترویج سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را یکی از راه‌های هدایت مردم دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه کردن اخلاق حسنه علمای شیعه می‌تواند سد محکمی در برابر انحراف‌ها و توطئه‌های نرم دشمنان باشد.

وی، از علما و بزرگان دینی به عنوان حافظان شریعت محمدی در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: در همه دوران غربت شیعه علما از اسلام ناب دفاع و شریعت الهی را حفظ و نگهداری کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به هجمه‌های گسترده دشمنان نظام اسلامی ‌علیه اعتقادات دینی اشاره کرد و افزود: شناساندن الگو نشان‌دادن شیوه زندگی دینی در پرتو درخشش شخصیت‌های فرزانه معنوی و عالمان وارسته بهترین راه برای خنثی‌کردن ترفندهای شوم دشمنان است./950/پ202/س

ارسال نظرات