۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۱۴۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

انقلاب اسلامی احیاگر کرامت و ارزش وجودی زن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، انقلاب اسلامی ایران احیاگر کرامت و ارزش وجودی زنان دانست و گفت: امروز به برکت نظام اسلامی، بانوان در بسیاری از تحولات‌ اجتماعی‌حضوری فعال دارند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی استان در رشت با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س)، از این بانوی نمونه اسلام به عنوان الگوی همه زنان جهان یاد کرد و گفت: زنان در جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را در همه شئون زندگی خود الگو و اسوه قرار دهند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در همه مسائل به ویژه ولایت‌مداری و عفاف و حجاب یک شخصیت کم‌نظیر در دنیا به شمار می‌روند، افزود: نقش‌آفرینی ایشان در عرصه سیاسی به ویژه در دفاع از ولایت و رهبری جامعه اسلامی یک حرکت ارزشمند و ماندگار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، آرمان و ارزش فاطمی را نیاز امروز جامعه دانست و با بیان این که ادامه راه حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه‌های مختلف سعادت و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ترویج فرهنگ فاطمی جامعه را از آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مصون می دارد.

حجت الاسلام یاری در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که زنان مسلمان ایران در انقلاب اسلامی پیشقدم بودند و نقش اول را در حصول پیروزی داشتند، گفت: بانوان جامعه اسلامی امروز نیز در جمهوری اسلامی نیز این نقش را در پیشبرد اهداف این نظام همچنان به عهده دارند.

وی با اشاره به این که زنان در جامعه اسلامی به علت تربیت قشرهای فعال در دامن خود، علاوه بر فعال بودن خودشان از نقش بالاتری در جامعه برخوردارند، ادامه داد: دامن زنان محل انسان‌سازی است و صلاح و سعادت جامعه از دامن زنان بر می‌خیزد، به گونه‌ای که اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملت ها گرفته شوند، آنها دچار شکست و انحطاط خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که بانوان فرهیخته می توانند با مشارکتی فعال در عرصه فرهنگی و دینی توانایی و توانمندی خود را در جهت ارتقای توسعه همه جانبه استان بکار گیرند، ادامه داد: امروز بانوان درنظام اسلامی از جایگاه مناسبی نسبت به گذشته برخوردار هستند.

حجت الاسلام یاری، انقلاب اسلامی ایران احیاگر کرامت و ارزش وجودی زنان دانست و با بیان این که در گذشته زنان از جایگاه مناسبی در جامعه برخوردار نبودند، خاطرنشان کرد: اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بانوان در بسیاری از تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی وحتی اقتصادی نیز حضوری فعال دارند.

وی به نگاه غرب به زن اشاره کرد و با تأکید براین که جایگاه زنان در دنیای غرب به پایین ترین حد خود نزول یافته است، تصریح کرد: امروز زن در جوامع غربی تنها وسیله ای برای سوء استفاده و ابزار قدرت استفاده می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین به تاثیر نقش زن در تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: زنان در خانواده به نوعی پیوند دهنده همه اعضای خانواده هستند که خوشبختانه این مسأله درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به طور ویژه مورد توجه است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که زنان در سالم سازی جامعه نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: با توجه به نقش مهم زن ،بنابراین نیاز است که پاکی، نظافت و پاکدلی را در خودش داشته باشد و زنان جامعه اسلامی سیره و شخصیت حضرت زهرا‌(س) را الگو خود قرار دهند، تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه کشور و جوانان ما خاطرنشان کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم و با ترفندهای مختلف به دنبال تضعیف جوانان است و این امر وظیفه افراد توانمند و اثرگذار در جبهه فرهنگی را دو چندان می سازد تا با تدابیر راهکارهای لازم در مقابل دشمنان ایستادگی کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات