۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۵۱۷

نخستین المپیاد علمی حوزه علمیه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه گلستان امروز در این استان برگزار شد.
آزمون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، نخستین المپیاد علمی حوزه علمیه استان، صبح امروز با حضور هزار و 100 طلبه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه های علمیه گلستان، در حاشیه برگزاری این المپیاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که این المپیاد علمی با حضور طلاب پایه یک تا شش مدارس علمیه استان برگزار شد، افزود: 16 مدرسه علمیه برادران شهرهای مختلف گلستان از المپیاد علمی را در سطح مدرسه برگزار کردند.

وی به حضور گسترده طلاب در این دوره از المیپاد اشاره کرد و گفت: سؤالات این المپیاد در شش موضوع ادبیات عرب، فقه، اصول، احکام، فلسفه و عقاید بوده است.

حجت الاسلام ملکی، حضور گسترده طلاب در این المپیاد های علمی را نشان دهنده علاقه آنها به مباحث علمی و تلاش در جهت فرا گیری آن دانست و تصریح کرد: باید زمینه هایی فراهم شود تا استعدادهای درونی یک طلبه شکوفا شود که آزمون علمی می تواند زمینه ساز این مسأله مهم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، تقویت بنیه علمی و ارزیابی سطح علمی طلاب مدارس استان از اهداف برگزاری این المپیاد علمی دانست و گفت: مدیریت حوزه علمیه استان به دنبال ایجاد رقابت علمی بین طلاب استان و تشویق طلاب ممتاز در برگزاری این المپیاد بوده است.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که طلاب مستعدی در سطح مدارس علمیه در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری این المپیادهای علمی زمینه شناسایی این طلاب را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر شناسایی و تقویت طلاب خلاق و با استعداد در سطح مدارس علمیه گفت: بهره گیری از توان طلاب جوان و خلاق در برنامه های دینی و فرهنگی باید در دستور کار مسؤولان باشد.

 مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که مدارس علمیه باید فعالیت های علمی و آموزشی خود را هدفمند کنند، ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و آزمون‌های علمی و آموزشی در تقویت بنیه علمی طلاب نقش‌آفرین خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات