۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۵۷۶
امام جمعه موقت ساری:

نادیده گرفتن جایگاه مرجعیت دینی زمینه‌ گسترش خرافه پرستی را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، نادیده گرفتن مرجعیت دینی در جامعه اسلامی را زمینه‌ساز رونق بازار رمالی، طالع بینی و خرافه پرستی دانست.
امام جمعه موقت ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، با بیان این که در زمان غیبت امام عصر(عج) آفت بی‌دینی در جامعه اسلامی رونق می یابد، گفت: مردم برای اطلاع از مسائل دینی در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) باید به مراجع تقلید و علما مراجع کنند.

وی با هشدار نسبت به ترویج اسلام منهای مرجعیت و روحانیت، ترویج این تفکر انحرافی را زنگ خطری بزرگ برای اسلام دانست و افزود: مرجعیت دینی مهم‌ترین نیاز هر جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت ساری، رهایی از بی دینی، اخلاص و گام برداشتن در راه رضای خدا را نیازمند ارتباط مستمر مردم با روحانیت و دانست و تصریح کرد: دوری از علما و روحانیان سبب گمراهی و انحراف در افراد می شود.

حجت الاسلام قاسمی، جدایی مردم از روحانیت را یکی از پروژه‌های مهم دشمنان نظام اسلامی دانست و با بیان این که دشمنان بیش از سه دهه است که همه توان خود برای ایجاد شکاف میان مردم و روحانیت به کار گرفته اند، تصریح کرد: فاصله مردم از روحانیت خلأ معنویت را در سطح جامعه افزایش خواهد داد.

وی، نادیده گرفتن مرجعیت دینی در جامعه اسلامی را زمینه‌ساز رونق بازار رمالی، طالع بینی و خرافه پرستی دانست و تأکید کرد: در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) اگر روشنگری های علما و مراجع نباشد عرفان های کاذب و تفکرات انحرافی نظیر ترویج کوروش به جای پیامبر اسلام(ص) مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود، رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را یک ضرورت دانست و با بیان این که بی عفتی و بد حجابی با فرهنگ فاطمی ملت ایران اسلامی منافات دارد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام با ترویج بی بندوباری  در سطح جامعه به دنبال تضعیف باورهای دینی در نسل جوان ما هستند.

حجت الاسلام قاسمی همچنین با بیان این که متأسفانه امروز هجمه فرهنگی غرب در قالب‌های مختلفی نظیر نگهداری از سگ‌های خانگی در میان نسل جوان جامعه ما ترویج می شود، گفت: رشد و گسترش فرهنگ نگهداری برخی از حیوانات نظیر سگ در میان نسل جوان جامعه با ارزش های دینی ما هیچ‌گونه همخوانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ولایت مداری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران دانست و با بیان این که مردم ایران اسلامی پیرو مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، گفت: جامعه ای که از مکتب زهرا درس می گیرد تابع بی چون و چرای ولایت است.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی به ویژه خواص و بزرگان نظام باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنند، تصریح کرد: کسانی که در عرض رهبری قرارگیرند هرچند خدماتی را به جامعه ارائه داده باشند از دیدگاه مردم ولایتمدار مرتد اعلام می شوند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که ملت ایران تا پای جان از ولایت و رهبری حفاظت خواهد کرد، بیان داشت: در هیچ شرائطی اجازه نمی دهیم علی زمان تنها بماند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ورود مسافران به مازندران، ساماندهی سواحل دریا در مناطق مختلف استان را ضروری دانست و با بیان این که در این فصل ما شاهد رواج بد حجابی در برخی مناطق استان هستیم، ادامه داد: باید با انجام فعالیت های دینی و فرهنگی از ورود فرهنگ های غربی به این استان ولایت‌مدار جلوگیری شود.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برنامه ریزی هایی که برای توسعه فرهنگی مازندران انجام می شود باید مطابق با توقع نیازهای مردم ولایت مدار باشد و به برنامه های بومی استان توجه شود.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که مردم مازندران ولایتمداری خود را در همه صحنه های انقلاب به ظهور رساندند گفت: مازنی ها در هشت سال دفاع مقدس و مقابله با فتنه 88 ایفای نقش داشتند که این حضور ستودنی است و جایگاه ولایی‌بودن مازندران همیشه حفظ خواهد ماند./950/پ201/س
ارسال نظرات