۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱
تا 4 سال آینده؛

کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی به هزار و 100 کانون افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ در راستای تحقق سیاست‌های فرهنگی برنامه پنجم کشور تا پایان سال 1394 تعداد کانون‌های مساجد استان به بیش از یک هرار و 100 باب افزایش می‌یابد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد 207 باب کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد آذربایجان شرقی، جهش قابل توجه و رشد 111 درصدی این کانون ها را نشان می دهد.

علی داننده اظهار کرد: با ایجاد این تعداد کانون فرهنگی هنری جدید التاسیس، تعداد این کانون ها در مساجد استان به 395 باب ارتقا یافت و نزدیک به 10 در صد مساجد استان از نعمت کانون فرهنگی و هنری بهره مند شدند.

وی از هماهنگی و پیگیری های انجام یافته برای ایجاد کانون فرهنگی هنری در 25 درصد از مساجد استان خبر داد و عنوان کرد: در راستای تحقق سیاست های فرهنگی برنامه پنجم کشوری و مصوبات مجلس شورای اسلامی تا آخر سال 1394 تعداد کانون های مساجد استان به بیش از یک هرار و 100باب افزایش می یابد.

دبیر هیئت نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی افزود: با راه اندازی و شروع به فعالیت این کانون ها، فعالیت های فرهنگی، قرآنی، هنری، آموزشی و طرح های اوقات فراغت از لحاظ کمی و کیفی ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: بیش از 60در صد این کانون ها در مساجد روستایی ایجاد شده است که مطمئنا این کانون ها در ارتقای برنامه های فرهنگی و هنری و دینی عرصه روستاها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

داننده در بیان اهمیت ایجاد این کانون ها، اظهارکرد: این کانون ها به عنوان خانه امن و مطمئن فرهنگی دینی، پذیرای جوانان و نوجوان علاقه مند بوده و خدمات مختلف فرهنگی و کتابخانه ای به این اعضا ارایه خواهند کرد.

دبیر هیئت نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یاد آور شد و گفت: دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان در سایه تلاش های فعالانه و مدیریت موفق و مسجدی توانسته است از لحاظ کمی کانون های فرهنگی و هنری را در مساجد استان توسعه داده و با انجام فعالیت های هدفمند آموزشی، هنری، قرآنی، کتابخانه ای و ایجاد کانون های تخصصی و مراکز خانه نور و نیز اجرای دوره های مختلف آموزشی و تربیت نیرو، کیفیت فعالیت ها را بالا برده و توسعه دهد./935/د103/س
ارسال نظرات