۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۹۰۸
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تبلیغ دین نیازمند مجاهدت است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در جریان تبلیغ دین، گاهی فضا آنقدر سخت و سنگین است که برای اظهار یک حکم الهی و بیان آموزه های قرآنی، مبلغ باید مجاهدت کند.
حجت الاسلام زادهوش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، عصر سه‌شنبه در گرهمایی طلاب جوان با موضوع مطالعه طرح‌های ترویجی در فصل تابستان که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد گفت: مبلغ دینی گاهی ممکن است برخلاف توده مردم، گاهی برخلاف نظر حکومت‌ها و طلاغوت‌های زمان و گاهی نیز بر خلاف ذهنیت و فرهنگ غلط جامعه حرکت کند.

وی گفت: با وجود نکات مثبت و امتیازاتی که در حوزه های علمیه وجود دارد اعم از متون آموزشی، اساتید گرانقدر و برنامه های تربیتی و ... متاسفانه به طور محوری و ریشه ای و به طور جد نسبت به امر خطیر تبلیغ اهتمام و توجه ویژه ای نشده است.

حجت‌الاسلام زادهوش در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ دین و وجود تفاوت‌ها در درجات و لایه های این تبلیغ اظهار داشت: تبلیغ می‌تواند درجات و لایه‌های مختلفی داشته باشد و لازم نیست که ما فقط به یک نوع تبلیغ خاص که در آن مبلغ سالیان فراوانی از عمر خویش را به تحصیل در حوزه گذرانده تا به لباس مقدس روحانیت ملبس شود، اکتفا شود.

وی با اشاره به طرح بشیران جوان گفت: طلاب جوان می‌توانند در اشکال مختلف به امر تبلیغ اهتمام داشته باشند و در سال‌های آغازین تحصیل به امر مقدس تبلیغ بپردازند.

حجت الاسلام زادهوش با اشاره به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قرائتی طی نامه ای به مقام معظم رهبری که در آن طلاب جوان بتوانند با توجه به نیاز جامعه بخشی از ماموریت سنگین تبلیغ را به دوش بکشند گفت: این پیشنهاد با موافقت مقام معظم رهبری مواجه شد و ایشان این ماموریت را به دفتر تبلیغات اسلامی محول کردند تا این دفتر بتواند این مهم را به نحو احسن عملی نماید.

وی در ادامه اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی نام این طرح را بشیران جوان نامید که تبلیغ چهره به چهره نام دارد و حد و حدودی که برای این نوع تبلیغ معرفی کرده‌اند این است که طلاب جوان حداقل تحصیلات دیپلم را داشته و در پایه های چهارم و پنجم و ششم اشتغال به تحصیل داشته باشند تا بتوانند در مناطق مختلف کشور به صورت گروهی یا فردی به تبلیغ دین بپردازند./ 929/پ202/ع

ارسال نظرات