۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۰۶۶
آیت الله مقتدایی:

خدمت به حوزه، خدمت بی‌واسطه به حضرت ولی عصر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور، خدمت به حوزه را خدمت مستقیم به حضرت ولی عصر(عج) دانست و افزود: سربازی در این مجموعه افتخاری بزرگ برای همه ما است.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیرحوزه های علمیه کشور، صبح امروز در جمع اعضای شورای مدیریت استان که در گرگان برگزار شد، با بیان این که حوزه های علمیه منتسب به حضرت ولی عصر(عج) هستند، گفت: کسانی که در حوزه و بخش های مربوط به آن فعالیت می کنند مهم‌ترین انگیزه آنها خدمت به امام زمان(عج) است.

وی، خدمت به حوزه را خدمت مستقیم به حضرت ولی عصر(عج) دانست و افزود: سربازی در این مجموعه افتخاری بزرگی برای همه ما است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر مدیریت استانی در 27 استان کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با وحدت و هماهنگی که میان علما و روحانیان استان ها وجود دارد ما شاهد یک تحول خوبی در سطح مدارس هستیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که با فعالیت مدیریت استانی و تعیین مدیر حوزه در هر استان زمینه تقویت علمی و آموزشی مدارس علمیه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امروز حمایت و تقویت از مدارس علمیه یک ضرورت است و این مسأله به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که شورای مدیریت در هر استان جدیت خوبی در توسعه فعالیت های مدارس علمیه دارند، بیان داشت: خوشبختانه با این روحیه‌ای که در علما و روحانیان استان‌ها دیده می‌شود به امید خدا شاهد تحولی مناسب در سطح مدارس علمیه خواهیم بود.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود با اشاره به نظرات هر یک از اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان‌ گفت: پشنهادات و انتقادات اعضای مدیریت استان در سفرهای استانی جمع‌بندی و به منظور بررسی در شورای عالی که با حضور بزرگان حوزه برگزار می‌شود، طرح خواهد شد تا این دغدغه‌ها در استان‌ها برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای مدیریت استان که در خصوص حجم بالای برخی دروس صحبت کرده بود، گفت: این جانب هم با این نظر شما موافق هستم در برخی مواقع این حجم بالا سبب می شود برخی برنامه های درسی حوزه نظیر پرداختن به مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در سطح مدارس با مشکلاتی روبه رو شود که در این خصوص نیز پیشنهادتی داده شده و در حال برنامه ریزی هستیم که این مشکل نیز مرتفع شود./950/پ202/س
ارسال نظرات