۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۰۹۴
معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی:

فهم عمق اندیشه امام خمینی نیازمند گذشت زمان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی گفت: بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای اسلامی بخشی از تاثیر اندیشه امام خمینی(ره) است.
امام خميني (ره)


غلامحسین گرامی، معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: امام خمینی عالمی آشنا به علوم گوناگون بود و در رشته‌های گوناگون علمی فقه و اصول، حدیث، فلسفه و کلام، منطق و تفسیر دارای نظر بود.

وی گفت: امام خمینی(ره) با نگرش جامعی که داشت به عنوان یک انسان کامل الگوی دیروز و امروز و فردای جهان اسلام است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امام خمینی(ره) از شخصیت هایی است که محدود به زمان نبود و چه بسیار افق های تازه از اندیشه او که در آینده روشن خواهد شد.

وی بیان داشت: باید زمان بگذرد تا برکات این شخصیت بزرگ در جهان و به خصوص در جهان اسلام روشن شود.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای اسلامی بخش کوچکی از تاثیر اندیشه امام خمینی(ره) است، افزود: بیداری اسلامی در آینده به طور حتم دارای ابعاد گسترده‌تری می‌شود و دور‌اندیشی و عمق اندیشه امام بیش از پیش روشن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در بین ما مظلوم است و تمامی ابعاد شخصیتی وی کشف نشده است، گفت: باید همت کنیم تا ایشان جامع‌تر شناخته و دقیق‌تر به دیگران معرفی شود.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: با نگاهی به اساتید و شاگردان امام خمینی(ره) می توان جامعیت علمی این شخصیت بزرگ را به نظاره نشست.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دارای افکار متعالی در عرفان اسلامی است، ادامه داد: بسیاری از کتاب‌های فلسفی و عرفانی این مرد بزرگ بدون تعمق طولانی و بدون درک محضر اساتید قابل فهم نیست.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با توجه به افکار امام خمینی(ره) می توانیم راهکارهای مناسبی برای اسلامی شدن دانش‌ها پیدا کنیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات