۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۲۶۱

برگزاری مصاحبه طلاب جدید در حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مصاحبه پذیرفته‌شدگان در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی به صورت متمرکز در تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام مشهوري، معاون آموزشي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز‌ اظهار داشت: مصاحبه حضوری پذیرفته شدگان در آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در روزهای 21 خرداد تا 21 تیر در تبریز برگزار خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: این مصاحبه به صورت حضوری و متمرکز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار می شود که قبول شدگان در مصاحبه حضوری در دوره اختبار و تثیبت که بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد، شرکت می کنند.

حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که ظرفیت پذیرش در حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی برای سال تحصیلی آینده بیش از 400 طلبه است، خاطر‌نشان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار طلبه برادر در 12 حوزه علمیه استان مشغول تحصیل هستند که مسأله گسترش مدارس علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش در اولویت‌کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد.

وی با اشاره به احیای حوزه های علمیه استان خاطر‌نشان کرد: در سال‌های اخیر مدارس علمیه متعددی که به دلایل مختلف قبل یا بعد از انقلاب اسلامی تعطیل شده بود، احیا و بازگشایی شده است که همین مسأله موجب افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان شده است.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون دروس سطح 2 و 3 در شهرهای تبریز، بناب و مراغه ارائه می‌شود که در آینده شاهد گسترش آموزش‌های حوزوی در دیگر شهرهای استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌ عمل آمده، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان در سه سال آینده به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه در غرب کشور فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام مشهوری خاطر‌نشان کرد: در سه سال آینده بایستی برنامه ریزی‌ها به شکلی باشد که بیش از دو هزار و پانصد طلبه در سال 1393 در درس خارج حوزه علمیه آذربایجان شرقی حضور داشته باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات