۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۲۶۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

اندیشه‌های ناب امام راحل منطبق بر احکام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، مکتب امام راحل را برآمده از مکتب اسلام ناب محمدی دانست و گفت: امروز تنها راه نجات ملت های آزادی‌خواه از ظلم و ستم حکام دیکتاتور ادامه مسیر امام راحل است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع کارکنان این اداره کل با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: اگر امروز شرافت و عظمت انقلاب اسلامی عالمگیر شده است مدیون خون پاک شهیدان و فداکاری‌های امام راحل و یاران باوفایش است.

وی، استقامت و بردباری امام راحل را مهم‌ترین بعد شخصیتی ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) از آغاز مبارزه علنی در سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی روی حرف خود مبنی بر این که شاه باید از ایران برود ایستاد و بالاخره نیز پیروز شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان اضافه کرد: افزون بر مقام علمی و معنوی امام راحل، ساده زیستی، فضل، تقوا و بزرگواری معمار بزرگ انقلاب موجب شد که آحاد مختلف و بزرگواری معمار بزرگ انقلاب موجب شد که آحاد مختلف مردم جذب شخصیت بی مانند ایشان شوند.

حجت الاسلام یاری، مکتب امام راحل را  برآمده از مکتب اسلام ناب محمدی دانست و گفت: امروز تنها راه نجات ملت های آزادی خواه از ظلم و ستم حکام دیکتاتور ادامه مسیر امام راحل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به صورت غیر مستقیم اندیشه های امام خمینی(ره) را مورد تهاجم قرار داده‌اند، بنابراین باید با شناساندن سیره عملی آن حضرت در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و مردم جهان با آرمان‌های اسلامی و انسانی امام‌(ره) گام برداریم.

حجت الاسلام یاری ادامه داد:  ساده زیستی، اخلاص، شخصیت، خدامحوری، دوراندیشی، سیاستمداری، عارف بالله و عاشق اهل بیت(ع) از دیگر ویژگی های امام راحل بود، چیزی که کمتر در افرادی که به مقام بلند و منزلتی می رسند، وجود داشته و دارد.

وی افزود: مردم داری و ساده زیستی و سایر ویژگی های برجسته امام خمینی(ره) باعث شد تا ایشان به عنوان چهره برتر جهانی برای همیشه ماندگار شوند و موجب نهضت بیداری اسلامی در جهان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امام خمینی‌(ره) با تئوری ولایت فقیه نظریه جدید در مقابل دنیا ارائه داد و موجب سربلندی و عزت و افتخار ایران اسلامی شد، ادامه داد: این بزرگ مرد تاریخ اسلام پایه ابرقدرت شرق و غرب را به لرزه در آورد و به جهان اثبات کرد دین توان اداره جامعه را دارد و ابزار زنگ زده استعمار در تز جدایی دین از سیاست را برای همیشه به زباله دان تاریخ انداخت.
 
وی ظهار داشت: امروز بر همگان واجب است که در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی، شهدا و امام راحل و در تبعیت از مقام معظم رهبری گام بردارند.

حجت الاسلام یاری، امام را احیاگر روحیه اعتماد به نفس در مردم دانست و خاطر‌نشان کرد: امام در دوران خفقان رژیم شاهنشاهی قیام کرد و بنیان نظام دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را که کسی جرأت نگاه چپ کردن به آن نداشت را در هم کوبید و این‌چنین در هم کوبید و اعتماد به نفس را در مردم تقویت کرد.

وی با اشاره به الگو بودن زندگی امام(ره) برای مسلمان جهان افزود: متأسفانه مشکل اصلی مدیریت‌های کنونی در جهان، فاصله گرفتن از ارزش‌های اصیل اسلامی و خدا‌محوری است که باید با اصل قرار‌دادن خداوند در برنامه‌ها، و اسلام‌مداری، جهان اداره شود.

حجت الاسلام یاری با اشاره به شخصیت جامع امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایشان در اوج قدرت نظام شاهنشاهی، با توکل به خدا و اتکا به مردم، وارد میدان شد و قدرت اسلام را به جهانیان نشان داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بیان داشت: قیام تاریخی پانزده خرداد باعث بیداری عموم مردم از سوی امام و رهبر آزادگان شد و زمینه ایجاد انقلاب را فراهم کرد و خون‌های ریخته شده در قیام پانزده خرداد موجب احیای حرکت‌های انقلابی و اسلامی شد و جوش و خروش مردمی در دهه فجر متجلی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ولایت فقیه را میراث گرانبهای حضرت امام خمینی‌(ره) دانست و گفت: امام راحل تئوری ولایت فقیه را به گونه ای در نظام اسلامی نهادینه کرد که امروز این جایگاه زمینه اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات