۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۳۶۲

امام خمینی مبلغ حقیقی و عملگرای دینی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جلفا گفت: اگر امت اسلامی دوستدار آرمان و شخصیت امام راحل بوده، بدین جهت است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خود عامل به گفته هایش بود.
امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم طالعی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جلفا، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه اظهار داشت: رسالت و تکلیف طلاب علوم دینی در قبال ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) بسیار خطیر و حساس است.

وی با بیان این‌که روحانیت رسالت مستقیم در صدور انقلاب اسلامی دارد، گفت: طلاب علوم دینی باید در کنار تحصیلات حوزوی، با مکتب و ایدئولوژی اسلامی اشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی شبهه افکنان و شایعه پراکنان باشند.

حجت الاسلام طالعی با بیان این‌که دانش و بینش سیاسی، بصیرت افزایی و معنویت‌گرایی تنها با ولایت‌مداری محقق خواهد شد، تصریح کرد: عمل به احکام الهی، توجه به اخلاق نبوی، جهاد با نفس و پایبندی به اصول مورد تاکید ائمه اطهار بایستی بیش از گذشته در جامعه حوزوی نهادینه شود.

وی با بیان این‌که مردم خواهان مبلغانی عمل‌گرا هستند، گفت: اگر امت اسلامی دوستدار آرمان و شخصیت امام راحل بوده، بدین جهت است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خود عامل به گفته هایش بود و هر سخنی را با صدق نیت بیان می فرمود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جلفا در ادامه افزود: الگو بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی با اندیشه های ناب معمار کبیر این نظام که در کارنامه درخشان ملت بزرگ ایران ثبت شده، کاملا در دیگر ممالک اسلامی مشهود است، چنانکه بنا به اذعان کارشناسان غربی، نهضت اسلامی مردم منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیداری مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان را از برکات اندیشه‌های امام دانست و افزود: اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب تمام جهان را فرا گرفته و رهایی ملت‌های جهان از ظلم و استبداد جهانی نزدیک است چراکه امام امت نه تنها اسلام را احیا کرد بلکه همه مسلمانان و مستضعفین جهان با الهام از انقلاب اسلامی ایران به خودباوری و استقلال فکری دست یافتند.

حجت الاسلام طالعی معرفی شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره) به نسل‌های آینده را ضروری دانست و اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) عزت و سربلندی و شکوه را به مسلمانان جهان بازگرداند، در واقع هویت جهان اسلام در سایه مجاهدت آن مرجع عالی‌قدر جهان تشیع احیا شد./935/پ203/س
ارسال نظرات