۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۵۲۸
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

اعزام مبلغان حوزه علمیه به سراسر کشور در ایام اعتکاف ماه رجب

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 200 مبلغ به سراسر کشور همزمان با ایام اعتکاف ماه رجب خبر داد.
اعزام مبلغان حوزه


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اعلام این خبر گفت: سفارشات فراوانی در روایات و سیره اهل بیت(ع) بر اعتکاف شده و اعتکاف در حقیقت خودیابی، بازیابی، اتصال به حلقه معبود و خلوت‌نشینی با خالق است.

وی در ادامه افزود: اعتکاف ساختن خود برای آینده، توشه و کوله‌بار جمع کردن، افزودن به معنویات خود و ارتقا از پله‌کان دنیا به سوی کمالات الهی است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: بندگان در اعتکاف تنها خدا را در نظر گرفته و به ارتباط با ذات احدیت می‌پردازند و از غیر خدا جدا می‌شوند و در حقیقت کشت و کار معنوی و عبادی و ساختن انسان‌ها با اعتکاف میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه خدا بهترین مکان برای اعتکاف است، بیان داشت: خداوند متعال در ایام اعتکاف خواستار حضور بندگان در خانه کعبه، نیایش، توبه و استغفار آنها شده است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعتکاف به طور صرف کنج‌نشینی و عزلت‌نشینی نیست بلکه عزلت با هدف است، عزلت و کنج‌نشینی است که انسان را می‌سازد و سبب ارتقا، پالایش، توبه و استغفار می‌شود و این انزوا باید با برنامه، هدف و فعالیت مضاعف معنوی، فرهنگی و دینی همراه باشد.

وی با بیان اینکه با اعتکاف به بررسی گذشته می‌پردازیم، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) مومنان را دعوت کرده تا به اعتکاف ویژه در دهه آخر ماه رمضان بپردازند، ماه رجب ماه توبه و استغفار و انقطاع از دنیاست و مساجد در ایام‌البیض مملو از حضور عاشقانه و عارفانه جوانانی است که قصد دارند قلب‌ها و دل‌های خود شست‌وشو ‌دهند.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه حضور روحانی و مبلغ در بین معتکف‌شوندگان ضروری است، بیان داشت: لازم است روحانیون حضوری جدی و فعال در کنار معتفکان داشته تا بتوانند مردم را راهنمایی کنند و مسائل دینی و احکام شرعی آنها را به درستی پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون در ایام اعتکاف به تبیین احکام و معارف اسلامی می‌پردازند و امور مهم معنوی اعتکاف را مطرح می‌کنند و با حضور در محافل معنوی معتفکان، نسبت به راهنمایی و ارشاد آنها اقدام می‌کنند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزاری حلقه‌های معرفت، جلسات مشاوره، تبلیغ چهره به چهره، ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت و قرائت دعاهای مختلف را از جمله برنامه‌های مبلغان در این ایام ذکر کرد./919/د103/ع

ارسال نظرات