۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۶۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای بازگشت به معنویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است، گفت: این سنت حسنه اسلامی آیینه‌ای است برای این که خود را بشناسیم.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ستاد اعتکاف استان، به نقش اعتکاف در خودسازی انسان اشاره کرد و گفت: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می شود.

وی با اشاره این که ماه رجب، ماه استغفار است و مسیرمان را بیش از بیش باید در چنین ماهی اصلاح کنیم، افزود: این ماه استغفار یعنی طلب غفران و آمرزش به جانب خداوند متعال را بیش از بیش می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اعتکاف را فصل بارش رحمت الهی و شستن آلودگی های روح و نورانی ساختن دل ها دانست و با بیان این که اعتکاف در حقیقت نقطه و حلقه اتصال عبد با معبود است، خاطرنشان کرد: اعتکاف درس های زیادی به انسان می آموزد که مه مترین آن تقوای الهی است.

حجت الاسلام شکریان، تقوی را پرهیز از گناه، ترس از خداوند، مبارزه با نفس و کنترل آن دانست و بیان کرد: شجاع ترین انسان کسی که بر هوای نفس خویش غلبه کند و این جهاد اکبر است که باید فرد معتکف در زمان اعتکاف این تقوا را بدست می آورد.

وی با بیان این که اعتکاف، تلاش و کوششی است تا انسان گرفتار مسائل روزمرگی از فضای دل مشغولی هایش بیرون آید و به سوی خدای خویش رجعت کند، یادآور شد: اعتکاف گریز از لذت جویی و هرگونه لذت ها و بریدن و دوری جستن از دنیا و رسیدن به معبود است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترش یابد، ادامه داد: این سنت حسنه اسلامی آیینه‌ای است برای این که خود را بشناسیم.

حجت الاسلام شکریان از آغاز ثبت نام اعتکاف از هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: ثبت نام از متقاضیان مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای مختلف این استان همچنان ادامه دارد و ادارات تبلیغات اسلامی در شهرهای مختلف استان، آمادگی کامل برای ثبت نام متقاضیان شرکت در این سنت حسنه را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعتکاف وسیله ای برای تقرب جستن به محضر خداوند است اظهار داشت: برنامه ریزی برای اعتکاف از اولویتهای برنامه های فرهنگی است که همه دستگاه های متولی و مردم باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی بر حضور پررنگ و گسترده نسل جوان در مراسم اعتکاف تاکید کرد و افزود: با انجام برنامه های متنوع دینی و مذهبی زمینه فضای معنوی این مراسم را فراهم خواهد شد تا شاهد حضور بیشتر جوانان و نوجوان را در این مراسم معنوی باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به استقبال مناسب مردم از این مراسم معنوی، اظهار داشت: پیش بینی می شود مردم استان حضور گسترده و پررنگ در مراسم اعتکاف داشته باشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در 193 مسجد استان برگزار شد، ادامه داد: حدود 17 هزار نفر نیز در این مراسم معنوی شرکت کردند.

وی بیان داشت: بیش از 70 درصد معتکفین سال گذشته مازندران جوانان بودند که پیش بینی می شود در مراسم معنوی اعتکاف امسال نسل جوان حضوری پررنگ تر داشته باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات