۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۷۲۶
عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس:

در صورت همکاری رسانه ملی، مردم ‌اجرای امر به معروف را بر عهده می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس با تأکید بر ضرورت توجه رسانه‌ها به مسأله امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در صورت همکاری رسانه ملی مردم خود حامی و مجری امربه معروف ونهی از منکر خواهند شد.
امر به معروف و نهي از منکر
عفت شریعتی، عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس و نماینده مردم مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ضمن محکومیت مسببان مجروحیت حجت الاسلام فروزش اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و وظیفه ای همگانی است؛ از این رو آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در جامعه امنیت و آرامش داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی، باید حمایت ویژه از آمران به ‌معروف و ناهیان از منکر داشته باشد، افزود: متاسفانه قانون مدونی در خصوص حمایت از این افراد وجود ندارد و تنها ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فعال است.

شریعتی تصریح کرد: در صورت وجود قانون مشخص نیز حمایت حقیقی از عاملان به رسالت خطیر امربه معروف و نهی از منکر به وجدان کاری و احساس مسؤولیت افراد باز می‌گردد وگرنه ممکن است قانون هم باشد اما به دلیل‌ توجه‌نکردن مردم و مسؤولان اجرا نشود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به این‌که مسأله ایجاد سازمان امربه معروف و نهی از منکر مراحل نهایی خود را در مجلس طی می کند، ابراز داشت: در مسأله امر به معروف و نهی از منکر نمی توان یک دستگاه خاص را مسؤول دانست بلکه همه باید در تنویر افکار عمومی تلاش کنند.

وی با اشاره به رسالت رسانه ملی در تبیین ابعاد امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مردم باید از این طریق در جریان این‌که امربه معروف وظیفه‌ای واجب است قرار بگیرند. زمانی که مردم از رسانه ملی آموزش دیده و توجه مطبوعات را ببینند؛ به یقین به این مهم تشویق خواهند شد.

عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس یادآور شد: متاسفانه امروز مطبوعات بیشتر به حاشیه سازی ها و بزرگ نمایی های بیهوده می پردازند، با اصلاح روند موجود در رسانه ها، مسلما مردم حامی و مجری امر به معروف و نهی از منکر خواهند بود./930/ت302/س
ارسال نظرات