۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۹۱۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

توانمند سازی مبلغان به صورت جدی دنبال می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به فعالیت های تبلیغی بیش از 40 روحانی در مناطق روستایی استان، از افزایش تعداد روحانیان مستقر و طرح هجرت استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی بیش از هزار و 300 تشکیل دینی در استان، گفت: خوشبختانه بستر فعالیت‌های فرهنگی و دینی در قزوین فراهم است که با سرمایه‌گذاری مناسب می توان در راستای تقویت باورهای دینی و اعتقادات مذهبی جوانان گام های مؤثری برداشت.

وی با اشاره به لزوم انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مناطق روستایی اظهار داشت: روستاها بدلیل خلأ برنامه های فرهنگی به شدت در حال آسیب دیدن هستند، اگر امروز در مقوله مسائل دینی و فرهنگی کار نکنیم، به طور حتم فردا بسیار دیر خواهد و دیگر برای جبران وقتی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام عزیزخانی، آموزش تخصصی برای روحانیان را از برنامه های در دستور کار این اداره کل در سالجاری اعلام کرد و افزود: مقوله توانمند سازی مبلغان با توجه به گسترش بی اندازه فرقه های انحرافی در سطح جامعه یک ضرورت مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین همچنین از تقویت روحانیان مستقر در استان خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 24 روحانی مستقر و 23 روحانی طرح هجرت در خانه های عالم استان مستقر هستند که به زودی این تعداد به 70 نفر افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید براین که بهره گیری از توان طلاب جوان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، خوشبختانه طلاب مستعدی در مدارس علمیه حضور دارند که می توانند در بخش تبلیغی بسیار تأثیر گذار باشند.

حجت الاسلام عزیزخانی، حضور روحانیان در مناطق روستایی را یک ضروری دانست و با بیان این که خوشبختانه میزان رضایت مردم از فعالیت های روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاهای استان بسیار مناسب است، بیان داشت: اگر به دنال ترویج مبانی در سطوح مختلف جامعه ایم، نیازمند حمایت همه جانبه از روحانیان هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، روحانیت را پرچم دار مبارزه با فرقه های انحرافی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیرگذار همواره مدافع واقعی ارزش های اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در مقابله با دشمنان اسلام و دفاع از اندیشه های ناب اسلامی ثابت قدم بوده و هستند.

وی در گفت: امسال نسبت به ترویج شعائر اسلامی و دینی حساسیت بیشتری خواهیم داشت و پخش اذان در مساجد در سه وقت نماز اجرا خواهد شد زیرا مسجدی که در آن اذان پخش نشود مرده و موجب دل مردگی در جامعه می شود.

حجت الاسلام عزیزخانی در ادامه سخنان خود از کم بودن میزان بودجه این سازمان گلایه کرد و افزود: با توجه به تشدید فعالیت نحله‌های انحرافی در مناطق شهری و روستایی جهت ضربه زدن به ارکان نظام جممهوری اسلامی  بودجه های فعلی فرهنگی به هیچ عنوان پاسخگو نیست.

وی با اشاره به بودجه تقویت شاخص ‌های فرهنگی استان گفت: دولت مقرر کرده از بودجه‌ای که به استان‌ها برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی داده می‌شود، 14 درصد به سازمان تبلیغات اختصاص یابد که اگر امسال این اعتبار در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، کمبود اعتبار این سازمان برطرف می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات