۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۹۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

‌برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی مهم‌ترین ویژگی حکومت امام علی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی را مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت علی(ع) دانست و گفت: حضرت علی(ع) دشمن ستیزی و عشق و شجاعت خود را نسبت به ریشه کن کردن مفاسد اجتماعی در خطبه‌های خود همواره بیان می کردند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع) در قزوین، بیان معارف دین اسلام، احکام قرآن و سنت رسول خدا(ص)، معرفی جایگاه اهل بیت(ع) در حفظ اسلام و آشکار ساختن بدعت ها را از جمله شاخصه های فعالیت های فرهنگی امیرالمومنین علی (ع) در دوران عمر با برکتشان عنوان کرد.

وی، مردمی بودن را از جمله مهم ترین ویژگی های حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: آن امام همام در همه لحظات از زندگی با برکت خود به فکر مردم بود و حتی یک لحظه نیز آنها را تنها نمی گذاشت و حامی آنها بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که حضرت علی(ع)، دستگیری از محرومان و کودکان یتیم را مهم ترین برنامه حکومت خود قرار داده بود، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) همیشه دغدغه کمک به محرومان داشت و این مسأله در دوران زندگی ایشان کاملاً مشهود بود.

حجت الاسلام یاری در ادامه به برخی فعالیت های فرهنگی و سیاسی امام علی(ع) پرداخت و افزود: پرورش شاگردانی برجسته در رشته های مختلف و اعزام آنان به مناطق اسلامی، تشویق به بیان و نگارش حدیث، پاسخگویی به پرسش های اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان و تفسیر قرآن تدوین علم نحو و تربیت مفسر از دیگر شاخصه های فعالیت های فرهنگی امیرالمومنین علی (ع) بود.

وی با اشاره به تبیین ویژگی های امیرالمومنین علی(ع) از سوی استاد شهید مطهری(ره) در کتاب جاذبه و دافعه علی(ع،گفت: یکی از مظاهر جامعیت و انسان کامل بودن علی(ع) این است که در مقام اثبات و عمل با فرقه‌های گوناگون و انحرافات مختلف روبرو شده و با همه مبارزه کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: با مرور تاریخ زندگانی و حکومت امیرالمومنین علی(ع) گاهی آن حضرت را در صحنه مبارزه با دنیا پرستان متجمل و زمانی با مقدس نماهای جاهل و منحرف مشاهده می کنیم، لذا وجود مقدس حضرت علی(ع) در دوران خلافتش سه دسته را از خود طرد کرد و با آنان به پیکار برخاست، اصحاب جمل که خود آنان را ناکثین نامید و اصحاب صفین که آنها را قاسطین خواند و اصحاب نهروان یعنی خوارج که خود آنها را مارقین می‌خواند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی (ع) پیش از آنکه امام عادل برای دیگران باشد و درباره دیگران به عدل رفتار کند، خود شخصیتی متعادل و متوازن بودند و کمالات انسانیت را با هم جمع کرده و هم اندیشه ای عمیق و عواطفی سرشار داشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی را مهم ترین ویژگی های حکومت علی(ع) دانست و گفت: حضرت علی(ع) دشمن‌ستیزی و عشق و شجاعت خود را نسبت به ریشه کن کردن مفاسد اجتماعی در خطبه های خود همواره بیان می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف در مناطق مختلف استان، اعتکاف را از سنت های رسول خدا(ص) دانست و با بیان این که کمتر عبادتی است که مثل اعتکاف سازندگی و خودشناسی داشته باشد، گفت: انسان به دنبال سعادت و کمال است، روح انسان نیازمند نیایش است و زمان اعتکاف بهترین فرصت برای این نیاز است تا در فکر پرورش با جان و روح انسان در آمیزد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بر ضرورت گسترش فرهنگ اعتکاف تأکید کرد و افزود: انسان با خودسازی در این مراسم می‌تواند به خدا نزدیک‌تر شود و این ماه متعلق به مولای متقیان علی‌(ع‌) است و با استعانت از امام شیعیان سیره و رفتار او را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

حجت الاسلام عزیزخانی، استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف را نشان دهنده آگاهی و شناخت آنها از آثار شرکت در این مراسم عبادی دانست و گفت: اعتکاف جوانان را در مقابل فرهنگ رو به گسترش غرب در کشور بیمه می کند.

وی از ثبت نام بیش از نه هزار و 800 نفر برای حضور در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: این مراسم معنوی در 48 مسجد استان در حال برگزار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که ترویج سنت حسنه اعتکاف موجب زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی، امام زمان(عج) می شود، گفت:گسترش مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه موجب کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی و ترویج مکارم اخلاقی در میان عموم مردم می شود.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی ادامه داد: در فرهنگ اسلامى روى آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز به شمار می رود چرا که این مراسم عبادى معنوى، نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مؤمنان در مسجد براى عبادت، در حقیقت نوعى دعوت به خدا پرستى و دین مدارى است و به یقین آثار سازنده‏ فراوانی بر جامعه خواهد داشت، بى‏تردید مساجد، هیأت‏هاى مذهبى، زیارت اماکن متبرکه و مراسم معنوی اعتکاف نقش مهمى در تربیت و گسترش فرهنگ دینى جامعه دارند و از جمله اهرم‏هاى مناسب در مقابله با جنگ نرم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: تفکر یکی از اهداف اعتکاف است، زندگی روزمره و اشتغال به آن، گاه فرد را دچار غفلت می‌کند و اعتکاف فرصت خوبی برای تفکر است تا اینکه انسان از حالت غفلت خارج و هوشیارانه به زندگی خود ادامه دهد./950/پ202/س
ارسال نظرات